י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

התיכון החילוני מציג: 'הכיתה החרדית' • צפו

בעוד שבועיים תיפתח שנת הלימודים ולתיכון החילוני שבמרכז ראשון לציון יגיעו בתחילת השנה 35 תלמידים חדשים - רובם חרדים • מה הם עושים שם? • צפו

התיכון החילוני מציג: 'הכיתה החרדית' • צפו

רגע לפני סוף החופש הגדול ובתיכון החילוני טומשין שבראשון לציון נאספים 35 תלמידי הכיתה החרדית. "אנחנו מתפללים שחרית, ברוך השם וגם לומדים גמרא והלכות ומוסר וגם משנה, אבל אנחנו משלבים את זה עם מקצועות החול", אומר אופיר רצבי, תלמיד בכיתה החדשה.



לצד לימודי קודש, לומדים התלמידים בני 16-18 גם מקצועות ליבה כמו לשון, היסטוריה ומתמטיקה. "אנחנו מלמדים אותם מאפס. החל מ-ABC באנגלית ועד משוואות פשוטות במתמטיקה", אומר הרב יצחק בן שוהם, מנהל התחום התורני בתיכון.

"לא כולם יכולים לשבת בישיבה מהבוקר ועד הלילה, אין להם כלי קיבול לזה".

לפני שלוש שנים הוחלט על מיזם חדשני במשרד החינוך שבמסגרתו ישולבו תלמידים חרדים שנשרו מישיבות בתוך בתי ספר חילוניים. המטרה הייתה לאפשר לאותם הילדים לסיים את תקופת הנעורים שלהם עם תעודת בגרות מלאה.

"יש לי הרבה חברים שעברו איתי מהישיבה לכאן", אומר יוני מנצור, תלמיד בכיתה החרדית. "הם גם לא הסתדרו כמוני". עם זאת, בבית הספר עצמו עדיין נשמרת הפרדה והתלמידים החרדים לא באים במגע עם אלה החילונים. המורים, רובם חילונים, התבקשו להגיע בלבוש צנוע.
חינוך תיכון ליבה חרדים נוער

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד