כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
בנט יכנס לתפקיד?

לפיד שמע על האיחוד ופוצץ המגעים עם סער

לפיד ניהל מגעים עם סער כדי למנותו לממלא מקום שר החוץ עד הבחירות, אך כשגילה על האיחוד של סער וגנץ – עצר את המגעים | האם בנט יקח את התפקיד?

לפיד שמע על האיחוד ופוצץ המגעים עם סער
גדעון סער ויאיר לפיד צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

ראש הממשלה יאיר לפיד ניהל מגעים עם שר המשפטים גדעון סער כדי למנותו לממלא מקום שר החוץ, אך חזר בו ברגע האחרון לאחר שסער חבר, בניגוד לרצונו של לפיד, לכחול לבן של יריבו בני גנץ. כך מפרסם בסוף השבוע הפרשן הפוליטי של 'חדשות 12', עמית סגל.

לפיד סבר שסער ומפלגתו יכולים לעבור את אחוז החסימה ועל כן, רצה שיתמודדו לבד בבחירות הקרובות - במטרה למנוע מגוש נתניהו להגיע ל-61 מנדטים. עם מינויו לראש ממשלת המעבר, לפיד חיפש להעביר את תפקיד שר החוץ, ופנה לסער במטרה שיכהן, לצד תפקידו כשר משפטים, כממלא מקום שר החוץ החל מחודש אוגוסט ועד לבחירות בנובמבר.

לפי הפרסום של סגל, בין הצדדים התקיימו מגעים מתקדמים, אך לפיד גילה שגנץ וסער בדרך לאיחוד - מה שגרם מיד לפיצוצם. רה"מ לפיד הבהיר לסער כי אם האיחוד יתממש, מטבע הדברים הוא לא יוכל להתמנות לשר החוץ בעקבות היריבות הצפויה בין הצדדים.

לפי הדיווח, בסביבת לפיד בוחנים כעת את האפשרות למסור את תיק החוץ לראש הממשלה החליפי נפתלי בנט, אך אם יסרב, קיים סיכוי לא מבוטל שתיעשה פנייה לאחד מחברי יש עתיד.

יאיר לפיד גדעון סער בני גנץ כחול לבן - התקווה החדשה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד