כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הותר לפרסום: 

הרמטכ''ל כוכבי ימריא לביקור רשמי במדינה הערבי 

הרמטכ"ל אביב כוכבי ייצא בשבוע הבא לביקור במרוקו, כך הותר היום לפרסום. מדובר בפעם הראשונה בה ינחת רמטכ"ל ישראלי במדינה | הביקור מגיע ברקע הניסיון להרחיב את הסכמי אברהם ושיתוף הפעולה בין המדינות 

הרמטכ''ל כוכבי ימריא לביקור רשמי במדינה הערבי 
הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי צילום: Miriam Alster/Flash90

הרמטכ"ל, רב אלוף אביב כוכבי ימריא בשבוע הבא לביקור רשמי במרוקו, מדינה ערבית שאף רמטכ"ל מכהן לא ערך בה ביקור רשמי עד היום. ביקור הרמטכ"ל מגיע על רקע ההתחממות ביחסים בין המדינות מאז חתימת הסכמי אברהם.

בחודש נובמבר האחרון חתם שר הביטחון בני גנץ על הסכם שיתוף פעולה ביטחוני עם מרוקו באופן פומבי ותקדימי. על ההסכם, שנחתם ברבאט, חתם גם שר ההגנה המרוקאי עבד אל-לטיף לודיי. לפי גורמי ביטחון, למיסוד הקשרים הביטחוניים עם מרוקו יש ערך אסטרטגי ואין מדובר בביקור סמלי בלבד.

בשבוע שעבר הכריז מלך מרוקו, מוחמד השישי, על הקמת ארבעה מוסדות ארגון חדשים עבור הקהילה היהודית במרוקו שמטרתם "לנהל את ענייני הקהילה ולטפל במורשתה", וכן "לחזק את הקשר בין יהודי מרוקו המתגוררים בחו"ל אל מולדתם". 

בהודעה מטעם בית המלוכה המרוקני נמסר כי ההחלטה התקבלה ברוח חופש הפולחן הדתי בממלכה לכלל התושבים המרוקנים על מגוון הדתות השונות וביניהן "היהדות המהווה מרכיב מן התרבות המרוקנית העשירה". 

בהחלטה נמסר כי היא התקבלה לאחר התייעצויות נרחבות עם נציגי הקהילה היהודית וכי שלוש המוסדות שיוקמו הם "המועצה הלאומית לעדה היהודית במרוקו" שתפקידה לנהל את ענייני הקהילה ולשמור על המורשת והתרבות של יהודי הקהילה. המוסד השני הוא "ועדת יהודי מרוקו בחו"ל" שתפקידה לחזק את הקשר עם יהודי מרוקו שמתגוררים בחו"ל. המוסד השלישי הוא "ארגון הדת היהודית המרוקנית" שתפקידו לטפל במורשת התרבותית הבלתי מוחשית.

אביב כוכבי הרמטכ"ל מרוקו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד