ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מחסור חמור

התפרצות אבעבועות הקופים: הביקוש לחיסונים עולה על ההיצע

גורמי הבריאות בארה"ב אומרים שאין להם מספיק חיסונים נגד אבעבועות הקופים כדי להתמודד עם הביקוש הגואה. ארה"ב קיבלה 370,000 מתוך כמעט 7 מיליון מנות חיסון שהממשלה רכשה בסך הכל. אבל מיליוני מנות צפויות להגיע רק בשנה הבאה

התפרצות אבעבועות הקופים: הביקוש לחיסונים עולה על ההיצע
אבעבועות הקופים צילום: Pixabay

ארה"ב דיווחה עד כה על יותר מ-1,800 מקרים של אבעבועות הקופים, אם כי זה נחשב למספר נמוך מכיוון שגם הבדיקות לא היו מלאות. החשש גובר לגבי קצב התפשטות אבעבועות הקופים, במיוחד בעיר ניו יורק, מוקד ההתפרצות בארה"ב.

המחלה, המאופיינת בנגעים בעור, חולפת בדרך כלל מעצמה אך עלולה להיות כואבת ביותר. "עדיין אין לנו את כל החיסון שהיינו רוצים ברגע זה", אמרה מנהלת המרכז לבקרת מחלות בארה"ב, רושל ולנסקי, בתדרוך לתקשורת ביום שישי האחרון. ארה"ב קיבלה 370,000 מתוך כמעט 7 מיליון מנות חיסון שהממשלה רכשה בסך הכל. אבל מיליוני מנות צפויות להגיע רק בשנה הבאה.

הממשלה הפדרלית חילקה כ-156,000 מנות ברחבי ארה"ב ומצפה להתחיל לשלוח עוד 130,000 מנות מיום שני, כך על פי משרד הבריאות האמריקאי.

מוקדם יותר השבוע, אתר החיסונים של העיר ניו יורק קרס כאשר אלפי אנשים ניסו להזמין חיסונים בבת אחת. נציב הבריאות של עיריית ניו יורק, אשווין ואסן, התנצל על השקת החיסון. "אנחנו הבעלים של זה, הטעויות האלה לא אמורות לקרות ולכן אנחנו פועלים לתקן אותן ולעשות טוב יותר", אמר במסיבת עיתונאים.

במהלך שיחה ביום שלישי עם פקידי ממשל ביידן, ראש עיריית ניו יורק, אריק אדאמס, ביקש להקצות לעיר מנות נוספות. ההיקף האמיתי של ההתפרצות בארה"ב אינו ידוע מכיוון שבדיקות האבחון יכולים לקחת עד שלושה שבועות מהופעת התסמינים. לפני חודש היו רק 45 מקרים בארה"ב.

יותר מ-12,500 מקרים של אבעבועות הקופים דווחו בכמעט 70 מדינות, לפי המרכז האמריקאי לבקרת מחלות.

אבעבועות הקופים ארה''ב חיסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד