כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
עצרו בגופם

גרמניה: צעדה ניאו-נאצית נחסמה על ידי אזרחים אנטי פשיסטים

אלפי מפגינים נגד גזענות הדפו צעדה קטנה של קבוצת ימין קיצוני בעיר מיינץ שבמערב המדינה. המשטרה בגרמניה מסרה כי פרצו עימותים בין השוטרים לכמה מהמפגינים | השוטרים ריססו את המפגינים בגז פלפל והקבוצה הניאו-נאצית עברה לחלק אחר של העיר לאחר שהם לא הצליחו לצעוד בעיר

גרמניה: צעדה ניאו-נאצית נחסמה על ידי אזרחים אנטי פשיסטים
השוטרים מתיזים גז מדמיע על המפגינים צילום: צילום מסך

קבוצות נגד גזענות ומפלגות פוליטיות חסמו בגופם ביום שבת צעדה מתוכננת של קבוצה ניאו-נאצית גרמנית. לפי המשטרה, כ-3,000 בני אדם - המורכבים מקבוצות של כנסייה, איגודי עובדים ופעילי אנטי-גלובליזציה - עזרו לדחוק את צעדת הימין הקיצוני דרך העיר מיינץ שבמערב המדינה.

כ-50 חברי מפלגת הימין הקיצונית החדשה (NSP) התאספו להפגנה, מחצית מהמספר שהמפלגה אמרה שיופיעו. חברי ה-NSP צעקו סיסמאות כמו "העיר הנאצית מיינץ" ו"מהפכה עכשיו" לפני שהספיקו להתקדם, כך מסרה המשטרה.

לאחר מכן פרצו עימותים בין שוטרים ואנשי NSP, והמשטרה מסרה כי השוטרים ריססו את המפגינים בגז פלפל. הקבוצה הניאו-נאצית עברה לחלק אחר של העיר לאחר שהם לא הצליחו לצעוד בעיר.

ראש עיריית מיינץ מייקל אבלינג הוביל מפגינים לפני הצעדה הנאצית בתחנת הרכבת המרכזית של העיר והוקיע את הפגישה הנאצית המתוכננת. "הם צריכים לקחת את התרמילים החומים שלהם, לארוז אותם ולהתחיל את מסעותיהם חזרה הביתה", אמר אבלינג.

הוא גם הזהיר מפני זלזול בסכנה מהימין הקיצוני. משרד הפנים של מדינת ריינלנד-פאלץ הגרמנית אמר שהקבוצה "ברור ניאו-נאצית". באפריל האחרון, משטרת גרמניה פשטה על כ-50 מתחמים בתקיפה ארצית נגד קבוצות נאו-נאציות אסורות. ארבעה חשודים בימין קיצוני נעצרו.

בפברואר האחרון הפריעו חברי קבוצות ניאו-נאציות לטקס הזיכרון להפצצת העיר דרזדן במלחמת העולם השנייה. משתתפי צעדת הימין הקיצוני נכנסו למרכז העיר לצלילי המוזיקה של ריכרד וגנר הנאצי. המלחין הגרמני, שדעותיו האנטישמיות הידועות גררו ביקורת נרחבת, היה המלחין האהוב על אדולף היטלר.

גרמניה משטרת גרמניה נאצים הפגנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד