י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בגלל נגיף הקורונה

25 מיליון ילדים החמיצו חיסונים שגרתיים בשנת 2021

מבדיקה של האו"ם עולה, כי 25 מיליון ילדים החמיצו חיסונים שמגנים מפני מחלות מסכנות חיים בשנת 2021, בגלל מגיפת הקורונה. מספר הילדים הלא מחוסנים היה גבוה ב-2 מיליון מאשר ב-2020 וב-6 מיליון גבוה יותר מאשר בשנה שלפני המגפה 2019. "זוהי התראה אדומה לבריאות הילד"

25 מיליון ילדים החמיצו חיסונים שגרתיים בשנת 2021
חיסון ילדים צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

כ-25 מיליון ילדים ברחבי העולם לא הצליחו לקבל חיסונים שגרתיים המגנים מפני מחלות מסכנות חיים בשנה שעברה, מכיוון שהמגיפה שיבשה את שירותי הבריאות העולמיים ברחבי העולם, כך לפי בדיקה שביצע האו"ם, ופורסם ביום שישי על ידי ארגון הבריאות העולמי.

המספרים חושבו באמצעות נתונים משירותי הבריאות הלאומיים של 177 מדינות. מספר הילדים הלא מחוסנים היה גבוה ב-2 מיליון מאשר ב-2020 וב-6 מיליון גבוה יותר מאשר בשנה שלפני המגפה 2019.

"זוהי התראה אדומה לבריאות הילד. אנו עדים לירידה המתמשכת הגדולה ביותר בחיסון הילדים בדור הנוכחי, ההשלכות יימדדו בחיים", אמרה קתרין ראסל, מנכ"לית ארגון הילדים של האו"ם יוניצ'ף בהצהרה.

"ההשפעות של מה שקורה בחלק אחד של העולם עלולות להשפיע על כל העולם. בין אם אנו פועלים על בסיס אתיקה או 'אינטרס עצמי נאור', עלינו לשים את הילדים בראש סדר העדיפויות שלנו", כך אמר דייוויד אלימן, רופא ילדים בבית החולים לילדים בבריטניה שאינו קשור למחקר, לסוכנות הידיעות AP.

מומחים בארגון הבריאות העולמי אמרו כי "הנסיגה ההיסטורית" הזו בנתינת החיסונים מטרידה במיוחד מכיוון שהיא התרחשה כאשר שיעורי תת-תזונה חמורים עולים. ילדים עם תת תזונה נוטים להיות בעלי מערכת חיסונית חלשה יותר, וזיהומים כמו חצבת עלולים לעתים קרובות להיות קטלניים עבורם.

בחודשים האחרונים נרשמו דיווחים על עלייה במקרים של מחלות הניתנות למניעה באמצעות חיסון, כולל עלייה של 400% במקרי החצבת באפריקה ב-2022. בשנת 2021, 24.7 מיליון ילדים החמיצו את המנה הראשונה של החיסון נגד חצבת, ו-14.7 מיליון נוספים לא קיבלו את המנה השנייה החיונית, כך עולה מהנתונים.

חיסון חיסון לקורונה חיסון נגד שפעת חיסון נגד חצבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד