י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
אין מדיניות

גוברת השנאה נגד יהודים בבתי ספר בבריטניה

האנטישמיות בכיתות לימוד בבריטניה גדלה פי שלושה תוך חמש שנים, כך עולה ממחקר, ממצאי המחקר חושפים גם שכמעט לאף בית ספר אין מדיניות להילחם בגל השנאה. יותר מ-1,000 אירועים נחשפו על ידי חקירה בקנה מידה חסר תקדים באמצעות בקשות לחופש מידע

יהודים בבריטניה: אילוסטרציה
יהודים בבריטניה: אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

תקריות אנטישמיות בבתי ספר תיכוניים בבריטניה כמעט גדלו פי שלושה בחמש השנים האחרונות, על פי מחקר חדש ומטריד מאד. הממצאים, שפורסמו ביום שישי האחרון בעיתון היהודי הבריטי Jewish Chronicle חושפים גם שכמעט לאף בית ספר אין מדיניות להילחם בגל השנאה.

יותר מ-1,000 אירועים נחשפו על ידי חקירה בקנה מידה גדול חסר תקדים באמצעות בקשות לחופש מידע. אלה כללו 76 מקרים חמורים מאד, מורים דיווחו עליהם למשטרה. בנוסף היו 13 תקיפות פיזיות.

הדו"ח המדאיג חשף גם שפחות מאחד מכל 20 בתי ספר יש מדיניות להתמודדות עם אנטישמיות. פוליטיקאים של המפלגה השמרנית והלייבור הגיבו לממצאים בקריאה לממשלה להציג מדיניות של מאבק באנטישמיות בכל בתי הספר.

חוקרים ממכון החשיבה של הנרי ג'קסון המתמחה בבתי ספר ובנושאי בריונות, הגישו שאלות ליותר מ-3,000 בתי ספר תיכוניים באנגליה. מתוכם, 1,314 בתי ספר - כ-40% השיבו. בשאלה אחת הם נשאלו כמה תקריות כללו התנהגות פסולה של תלמידים, בריונות, הטרדה או אירועים דומים שבהם תועד המונח "אנטישמיות" במהלך חמש השנים האחרונות.

מספר התקריות שדווחו בשנים 2017 עד 2022 הסתכם ב-1,030. בנוסף היו 60 תקריות בשנת 2017. השנה הנתון כמעט פי שלושה ל-164. 581 תקריות נוספות נרשמו אך לא נקשרו לשנה ספציפית במהלך חמש השנים.

בהתחשב בכמה בתי ספר שלא הגיבו ובעובדה שאלו שעשו זאת צפויים להיות טובים יותר בהתמודדות עם אנטישמיות, הסכום הכולל כמעט בוודאות גבוה בהרבה. אנשים בקהילות היהודיות דיווחו כי המספרים המדווחים מייצגים רק חלק קטן מהמקרים. חלק מבתי הספר בסקר סיפרו על מקרים בודדים. מתוכם, 58 אחוז היו מעורבים בלעג והתעללות בסטודנטים יהודים באמצעות התייחסות לנאצים ולשואה.

רשימת התקריות המטרידה כוללת שריקות לעבר סטודנטים יהודים כדי לחקות את הקול כביכול של תאי גזים נאצים. התגרות כזו התרחשה מיד לאחר שיעורי חינוך לשואה בבתי ספר מסוימים, אמרו מקורות בקהילה לעיתון.

בריטניה אנטישמיות בבריטניה בתי ספר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד