י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ומדוע סוכלה מועמדותו

המשנה שפורש מזהיר: "השיח סביב תיקי נתניהו מסוכן"

המשנה ליועמ"ש היוצא, רז נזרי מסכם את כהונתו לרגל פרישתו מהתפקיד ומדבר על עמדתו המסויגת בתיקי נתניהו, על הריסוק של מערכת אכיפת החוק, ומה הוא חושב על כך שלמרות שהיה המועמד המוביל - לא נבחר להחליף את מנדלבליט

המשנה שפורש מזהיר: "השיח סביב תיקי נתניהו מסוכן"
רז נזרי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המשנה היוצא ליועץ המשפטי לממשלה, עורך הדין רז נזרי העניק ריאיון פרישה מיוחד ל'כאן 11' שבו הבהיר כי לא שינה את דעתו בנוגע לתיקי נתניהו - בהם חשב שצריך להעמיד את נתניהו בהפרת אמונים, אך לא בשוחד. עם זאת, טען כי היועץ המשפטי לממשלה דאז אביחי מנדלבליט קיבל החלטה על כתב האישום על סמך דיונים יסודיים ורציניים, בניגוד למה שמנסים לטעון תומכיו של בנימין נתניהו כי מדובר בתפירת תיקים.

עו"ד נזרי תמך במתווה להסדר טיעון שכללה הרשעה בהפרת אמונים בתיקי 1000 ו-4000. בראיון ל'כאן 11' הוא אומר לכתבת המשפט תמר אלמוג: "חשבתי שזה גם אינטרס של ההגנה, כי אני מניח שהסנגורים של נתניהו יודעים מה המשמעות של ההרשעה בסעיפים הללו. זה גם אינטרס של התביעה כי בעיניי אלה הסעיפים שיש סיכוי סביר להרשעה בהם". סיבה נוספת להסדר טיעון, לטענתו, היא "השיח המסוכן" שהתפתח במדינה סביב משפט ראש הממשלה לשעבר.

לפני מספר חודשים כאשר הבין רז נזרי כי אין לו סיכויים לרשת את מנדלבליט בתפקיד היועץ המשפטי לממשלה מכיוון שלא העפיל לשלושת המועמדים המומלצים לממשלה, הוא הודיע על פרישתו מתפקיד המשנה ליועמ"ש. לשאלת הכתבת האם החשש שיקל עם נתניהו היתה הסיבה לסיכול מועמדותו, משיב המשנה ליועמ"ש היוצא: "אני לא הכתובת לשאלה הזאת. אני מניח שהתשובה היא שלילית".

באשר לאיומים לפטר את היועצת המשפטית לממשלה לאחר הבחירות, אמר נזרי: "ההכפשות והאיומים בפיטורים של בכירי המערכת הם דבר מסוכן, ומדובר במי שרוצים בריסוק המערכת ולא בריסונה".

בניגוד לחבריו במשרד המשפטים, נזרי חושב שצריך להודות ביותר טעויות בזמן אמת.

רז נזרי משפטו של בנימין נתניהו המשנה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט תיק 4000 תיק 1000

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד