ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מה קרה ב'מרצ'?

השר ביקר והמועמד תקף: "צועק מהיציע"

ב'מרצ' ממשיכים להמתין להחלטה של זהבה גלאון ובינתיים חווים טלטלות ועזיבות. השר עיסאווי פריג' טוען ש"הספינה לא טובעת" וכי "אנחנו מחליפים מונעים" | הוא ביקר את המועמד לראשות 'מרצ' שכהרגלו לא נשאר חייב ותקף בסגנונו הידוע

השר ביקר והמועמד תקף: "צועק מהיציע"
יאיר גולן ועיסאווי פריג' צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

אז מה היה לנו ב'מרצ' בשבועיים הראשונים של מערכת הבחירות? ובכן, השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג' הודיע על פרישה מהחיים הפוליטיים, כמה ימים אחריו הודיע ח"כ יאיר גולן כי יתמודד על ראשות 'מרצ', ימים ספורים אחרי הודיע יו"ר 'מרצ' הנוכחי ניצן הורוביץ כי לא יתמודד שוב על ראשות המפלגה. ביום שישי האחרון הודיעה השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג כי היא לוקחת פסק זמן מהחיים הפוליטיים ולא תתמודד בבחירות.

לעת עתה המפלגה שהצליחה להיכנס לממשלה ולהשפיע מתוכה אחרי 20 שנה דווקא אכזבה את מצביעיה כפי שנראה בסקרים כשהיא מתדרדרת מתחת לגלגלי אחוז החסימה. מי שמסתמנת כמושיעה הגדולה וסופגת לחצים רבים שתחזור להנהגת המפלגה זו חברת הכנסת לשעבר זהבה גלאון שהולך ומסתמן כי תיכנע ללחצים ותנסה לחלץ את המפלגה מהבוץ.

אמש התראיין השר עיסאווי פריג' ל'כאן 11' והבהיר כי גם אם גלאון תחזור להנהיג הוא לא משנה את דעתו ונשאר בבחירות אלה מחוץ לכנסת. על מצב מפלגתו אמר: "הספינה לא שוקעת, אנחנו מחליפים מנועים - לכולם יש תחליף". 

השר פריג' כנראה אינו שבע רצון מהמועמד יאיר גולן לראשות 'מרצ' ומסביר: "כולנו ישראלים. יאיר גולן אמר שהוא רוצה שמאל ציוני גאה, וזה אומר שאין מקום לעיסוואי פריג' - 'צא החוצה'. אני רוצה שמאל ישראלי גאה. במרצ יש ציונים ולא ציונים. כל אחד יגדיר את עצמו איך שהוא רוצה. יש מדינה וכל אחד רואה את האינטרס של המדינה מזווית שונה".

סגן שרת הכלכלה יאיר גולן, המתמודד לראשות 'מרצ', הגיב לדברי פריג' ותקף: "מרצ הייתה ועודנה מפלגה ציונית שרואה את מדינת ישראל כביתו של העם היהודי, לצד הצורך בהסכם מדיני ומימוש ההיפרדות מהפלסטינים. שתי מדינות לשני עמים. עיסאווי צועק מהיציע, בזמן שאנחנו עושים את השינוי על המגרש".

מרצ יאיר גולן עיסאווי פריג זהבה גלאון בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד