כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
שבועיים וחצי לפריימריז

דרמה בליכוד: ההחלטה שמחלישה את הכ"צים ומחזקת את נתניהו

בית הדין של הליכוד הכריע כי מי שיבחרו את מועמדי המחוזות לרשימת הליכוד לכנסת יהיו רבבות 'המתפקדים' ולא 3,700 'חברי המרכז'. מדובר בניצחון מרשים לנתניהו ומכה קשה לחיים כץ וישראל כץ שחשבו כי ישלטו ויבחרו את המועמדים המקורבים להם | האם המהלך יעבור בשקט?

דרמה בליכוד: ההחלטה שמחלישה את הכ"צים ומחזקת את נתניהו
נתניהו בוועדת החוקה של הליכוד צילום: מתוך הטוויטר של יניר קוזין

בית הדין של 'הליכוד' החליט כי נציגי המחוזות ברשימת 'הליכוד' לכנסת ה-25 ייבחרו בידי המתפקדים מאותו המחוז ולא על ידי חברי מרכז 'הליכוד' כפי שהיה נהוג עד כה. כך מדווח הפרשן הפוליטי עמית סגל שמסביר כי מדובר במכה קשה עבור יו"ר מרכז הליכוד ח"כ חיים כץ שקיווה לקדם מועמדים מטעמו בכמה מחוזות.

מנגד, מדובר בניצחון ליו"ר התנועה בנימין נתניהו שחשש מכמה מתמודדים שחלקם בעלי עבר פלילי שמעיבים על תדמיתה של התנועה שמבקשת לשוב לשלטון. בנוסף נתניהו החליש את כוחם של חיים כץ ושל יו"ר מזכירות הליכוד ישראל כץ שניסו לקדם את מועמדיהם כמי שכוחם בקרב חברי המרכז גדול מאוד.  

רק כדי לסבר את האוזן, ישנם בליכוד כ-3,700 חברי מרכז ליכוד, לעומת 118 אלף מתפקדים, כך שמי שכבר תפרו חליפות כי שמו מבטחם בזוג הכ"צים שיקדמו אותם ויבטיחו את מקומם יצטרכו להמתין במתח עד לתוצאות האמת ולגלות.

האם הפסיקה הינה סופית ותעבור בשקט מצד המפסידים או שמא הללו יצאו למאבק עיקש בכדי להחזיר את כוחם לידיהם, נמשיך לעקוב.

הפריימריז בעוד שבועיים וחצי | נציג חרדי במקום לא ריאלי

ביום רביעי האחרון התכנס מרכז הליכוד כדי לאשר את סדרי ההתמודדות בפריימריז וגם קבע את התאריך 3.8. ו' מנחם אב כיום שבו תיארך ההצבעה שתקבע את רשימת 'הליכוד' לכנסת.  

נתניהו וחלק מחברי הליכוד בכנסת | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת.

כחלק מאישור התקנון במרכז הליכוד, לרשות יו"ר התנועה בנימין נתניהו יעמדו חמישה שיריונים.

כן הוסכם כי המקומות ברשימה יתפלגו באופן הבא: המקום הראשון שמור ליו"ר בנימין נתניהו, מהמקום השני ועד ל-13 פתוח להתמודדות ארצית, מקום 14 שריון של נתניהו, 15 - ארצי, 16 - שריון, 17-18 ארצי, 19 - מחוז, 20 - ארצי, 21-22 - מחוז, מקומות 23-24 - ארצי, 25 - אישה חדשה, 26 - מחוז, 27 - ארצי, 28 - שריון, 29 - מחוז, 30-31-32 - ארצי.

על המקום ה-33 יוכלו להתמודד אלה העונים על הקריטריון 'עולה חדש', 34 - מחוז, 35 - ארצי, 36 - מחוז, במקום ה-37 - שריון נוסף של נתניהו, 38 - מחוז, 40 - צעיר, 41-42 - מחוז, 43 - שריון, 44 - מיעוטים, מקום 45 שמור למתמודד חרדי.

נתניהו עם בכירי הליכוד יולי אדלשטיין וישראל כץ | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת.

יו"ר מרכז הליכוד, ח"כ חיים כץ הבהיר במסגרת הדיון ביום רביעי שלא יאפשר לקחת מחברי המרכז את הסמכות לבחור את המועמדים למחוזות ואמר: "לא אעלה להצבעה הצעה שתיקח את הכוח מחברי המרכז. אם לנו אין סמכות לקבוע, כגוף הבוחר את בית הדין אז גם לבית הדין אין סמכות", למרות הדברים מתברר כי בית הדין של הליכוד קבע שהמתפקדים יקבעו את המועמדים במחוזות ולא חברי המרכז.

באשר לשריונים מי שעשויים לקבל בוודאות שריון במקום ריאלי ברשימה, הם עמיחי שיקלי ועידית סילמן, שהיו מאדריכלי פירוק הממשלה ונתניהו יבקש לגמול להם על כך. שם נוסף שעלה בימים האחרונים הוא תא"ל במיל' גל הירש, מי שבעבר נבחר לשמש כמפכ"ל המשטרה ומינויו סוכל באמצעות חקירה פלילית שעדיין לא נסגרה.

פריימריז בליכוד מפלגת הליכוד בנימין נתניהו חיים כץ בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד