כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מסעיר את בני ברק

"ברגע אחד הם נשארו בלי מיטות ובלי מזגנים"

הסיפור שמסעיר את בני ברק • משפחה ברוכת ילדים הפכה ברגע אחד לחסרת כל • כל הציוד, הריהוט, הבגדים והנעליים נלקחו. להבות האש אכלו את הכל, ועכשיו הם מנסים לשקם את חייהם • שלב א: לשפץ את הדירה שתהיה ראויה למגורים. שלב ב: לרהט ולאבזר אותה בצורה הבסיסית ביותר • העלויות: מטורפות!

"ברגע אחד הם נשארו בלי מיטות ובלי מזגנים"
המזגנים נשרפו כליל צילום: באדיבות המצלם

ביתה של המשפחה הבני ברקית נשרף כליל, והם נותרו בלי רכוש כלל. הבגדים, הנעליים, הספרים, עגלות הילדים, המיטות והארונות, הכל נשרף ועלה בלהבות.
גם מהילקוטים של הילדים לא נשאר זכר, ואפילו בגד ים או כובע שמש כדי לצאת לטיול הם צריכים להלוות מאנשים טובים.

לחצו כאן כדי לסייע למשפחה שביתה נשרף>>>

כל זה קרה לפני כשבועיים, בדירה בני ברקית רגילה וסטנדרטית ברחוב נחום בעיר. לפנות בוקר החל הבית לעלות בלהבות, וכעבור דקות אחדות כבר עמדו האבא ו-12 מילדיו ברחובה של עיר, כשהם לבושים בפיג'מות בלבד, ומביטים בעיניים כלות בביתם ההולך ונשרף.

הכבאים הצליחו להתגבר על השריפה, אבל המים הרבים שהם הזרימו אל תוך הבית הוסיפו על הנזק והפכו את כל הריהוט לבלתי שמיש.
כל האירוע התחולל כששלושה מבני המשפחה שהו מחוץ לבית. אחד הילדים הבוגרים לא היה שם, ובנוסף האמא והתינוק הרך שנולד שבעה ימים קודם לכן, מלכתחילה לא היו באותם ימים בבית.

למחרת הוכנס התינוק בבריתו של אברהם אבינו עליו השלום, לאחר שכל בני המשפחה השתחררו מהאשפוז הקצר בבית החולים 'מעיני הישועה' אליו פונו לאחר שנפגעו משאיפת עשן.
בסיומה של סעודת המצווה הם קיפלו את הציוד המעט שנותר להם ו... הבינו שאין להם לאן לחזור.

רבני השכונה ועסקני הצדקה בעיר מציינים כי מדובר באחד המקרים הקשים ביותר, משום שמדובר במשפחה נורמטיבית לחלוטין שעד כה הסתדרה בכוחות עצמה, וכעת הפכה ברגע אחד לנצרכת וזקוקה לתרומות בהיקף גדול במיוחד.

העלויות של שיקום דירה אחרי שריפה הן אדירות, יש צורך לקלף את כל הקירות מהטיח ולטייח אותם מחדש, יש להחליף את כל תשתית החשמל, ולבצע תיקונים גם בתשתית המים בדירה. גם לגבי גורלן של המרצפות ייתכן שיהיה צורך להחליף אותן, בהתאם לחוות הדעת של אנשי המקצוע. הדלתות, החלונות, הברזים, המזגנים, כל הציוד התקלקל וניזוק בצורה קשה, ובנוסף יש לרהט את הדירה מחדש בריהוט בסיסי ומינימלי, מספר ארונות לחדרי הילדים (14 ילדים... בלי עין הרע), מיטות, שולחן וכיסאות למטבח ועוד שולחן עם כיסאות לסלון.

"אנחנו נשתדל לספק להם את הבסיס הנדרש, אפילו כיסאות פלסטיק, לא מדובר על ספה וכיסאות מפוארים, המינימום ההכרחי. אבל גם המינימום ההכרחי הוא המון במקרה שכל הבית נשרף על תכולתו", מסבירים העוסקים בצרכי ציבור באמונה.

בני המשפחה זקוקים לעזרה, השכנים מנסים, הקרובים מתגייסים לעזרתם, אבל מדובר כאמור בהוצאות כבדות במיוחד, הרבה מעבר ליכולתם של האנשים הפשוטים המקיפים אותם, ושגם הם מתמודדים כל אחד ואחד עם קשיי הפרנסה שלו עצמו.

במקרה הזה, אומרים גבאי הצדקה, חייבים התגייסות המונית. רק כלל ישראל יכול לחלץ את המשפחה הזאת מהמצוקה הנוראה בה היא נמצאת. זאת ההזדמנות שלנו לקנות בגדים לילדים חסרי כל, להעניק להם את הבסיס והמינימום ההכרחי.

לחצו כאן כדי לסייע למשפחה שביתה נשרף>>>

קופת העיר שריפה בבני ברק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד