י"א סיון התשפ"ד
17.06.2024
שדרוג ללחימה באוקראינה

הבית הלבן: פקידים רוסים ביקרו באיראן כדי לראות מל"טים

פקידים רוסים ביקרו בשדה תעופה באיראן לפחות פעמיים בשבועות האחרונים כדי לראות מל"טים בעלי יכולת קטלנית שרוסיה מעוניינת לרכוש לשימוש במלחמתה נגד אוקראינה, כך נמסר מהבית הלבן. בכיר בממשל ביידן, שתדרך את הכתבים לפני הפסגה, אמר כי "המאמצים של מוסקבה לרכוש רחפנים מטהרן מראים שרוסיה מהמרת ביעילות על איראן"

הבית הלבן: פקידים רוסים ביקרו באיראן כדי לראות מל"טים
מל"ט של איראן יכול לשאת ציוד מעקב וגם אמצעי לחימה מדויקים צילום: Iran international

ממשל ביידן פרסם בסוף השבוע כי פקידים רוסים ביקרו באיראן כדי לבדוק מל"טים. הפרסום הגיע בזמן שהנשיא ג'ו ביידן נפגש בשבת עם מנהיגי שש מדינות המפרץ הערביות, כולל מצרים, ירדן ועיראק לפסגה אזורית. ביידן אמר לראשי המדינות בפסגה כי ארה"ב מחויבת למזרח התיכון ו"לא תסתלק ותשאיר חלל ריק שימלאו סין, רוסיה או איראן".

ביידן ביקש לנצל את הופעתו בפסגה בביקור באזור בן ארבעה ימים, כדי לחזק את מיצוב ארה"ב במזרח התיכון ולקשר את האזור מול איראן. שעות לפני פסגת מועצת שיתוף הפעולה במפרץ, הבית הלבן פרסם תמונות לוויין המצביעות על כך שפקידים רוסים ביקרו פעמיים באיראן בשבועות האחרונים לראות תצוגה של מל"טים בעלי יכולת קטלנית שהרוסים מעוניינים לרכוש לשימוש במלחמה עם אוקראינה.

אף אחת מהמדינות בפסגה לא הטילה סנקציות על רוסיה, דבר שהוא בראש סדר העדיפויות של מדיניות החוץ של ממשל ביידן. אם כבר, איחוד האמירויות הערביות התגלתה כמעין מקלט פיננסי למיליארדרים רוסים ויאכטות של מיליוני דולרים שלהם. ומצרים נותרה פתוחה לתיירים רוסים. בכיר בממשל ביידן, שתדרך את הכתבים לפני הפסגה, אמר כי "המאמצים של מוסקבה לרכוש רחפנים מטהרן מראים שרוסיה מהמרת ביעילות על איראן".

היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן, ג'ייק סאליבן, אמר בהצהרה כי לממשל יש "מידע שממשלת איראן מתכוננת לספק לרוסיה כמה מאות מל"טים".
ביום שישי דחה שר החוץ של איראן, חוסיין אמירבדולהיאן, בשיחה טלפונית עם מקבילו האוקראיני דמיטרו קולבה, את הדיווחים על ייצוא מל"טים איראניים לרוסיה, וכינה אותם "חסרי בסיס". המל"טים שהממשל סבור שאיראן מתכוננת להעביר לרוסיה הם אותם כלי נשק שאיראן סיפקה למורדים החות'ים בתימן.

איראן ארה''ב רוסיה מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד