י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
שינוי במגמה לאחר שבועות

ההצטיידות האוקראינית מובילה לנזק גדול לרוסים

המלחמה באוקראינה לא זוכה להגיע לכותרות בעיתונות העולמית מדי יום, אבל היא עדיין משמעותית ומתנהלת בעוצמה רבה. בשבועיים האחרונים, החלה אוקראינה להפעיל מערכת נשק חדשה שסופקה לה על ידי האמריקאים, וזו מחוללת שמות בציוד הצבאי של רוסיה

ההצטיידות האוקראינית מובילה לנזק גדול לרוסים
המלחמה באוקראינה צילום: משרד ההגנה באוקראינה

בימים האחרונים, כך לפי הדיווחים, ניכר שינוי של ממש ביחסי הכוחות בין הצדדים. לאחר תקופה שבה ידה של רוסיה הייתה על העליונה, מאז החלה לרכז את עיקר המאמץ שלה במזרח אוקראינה ולכבוש עיר אחר עיר, בשבועיים האחרונים, החלה אוקראינה להפעיל מערכת נשק חדשה שסופקה לה על ידי האמריקאים, וזו מחוללת שמות בציוד הצבאי של רוסיה.

מדובר בשמונה מערכות 'הימארס' (HIMARS) משגרי מרובי קנים המשגרים רקטות ברמת דיוק גבוהה ובמספר רב של פגיעות ברדיוס קטן מאוד, מה שמסוגל לחולל הרס עוצמתי ואפקטיבי מאוד. מערכות אלו, כך מתברר משמשות את האוקראינים בעיקר בהשמדת תחמושת רוסית, מה שהפחית בצורה משמעותית את יכולתה של רוסיה לתקוף את אזורי הלחימה עם מערכות הארטילריה שלה.

חלק גדול מההצלחה של רוסיה במזרח אוקראינה נובע מהשיטה הרוסית 'לרכך' את השטח עם מתקופות ארטילריות ורקטיות בלתי פוסקות במשך ימים ואף שבועות, ולאחר זריעת הרס אדיר ופגיעה בכל עורקי החיים בעיר, נכנס הצבא וכובש אותה בקלות יחסית. על ידי הפגיעה במחסני התחמושת, פוחתת יכולת ה'ריכוך' של רוסיה, וגם ההצלחות הצבאיות שלה הולכות ומתמעטות, כך לפי ההערכות והדיווחים.

מערכות ה-HIMARS מצטרפות, גם לתותחי ההוביצר שסופקו מארה"ב לידי אוקראינה, וכן למערכות אחרות של משגרי רקטות מרובי קנים. לפי הדיווחים, אוקראינה הצליחה בימים האחרונים להשמיד מחסן עם תחמושת רוסית, בירי שבוצע ממרחק של יותר ממאה קילומטרים. מדובר בהצלחה חסרת תקדים מבחינת אוקראינה, והעובדה שטווח הירי הזה גדול יותר מהיכולות של הארטילריה הרוסית, גורם לכך שרוסיה ניצבת חסרת אונים במידה רבה אל מול היכולות הגבוהות שמפגינה אוקראינה.

עוד נמסר, כי ארה"ב מתכוונת לספק לאוקראינה עוד כמות נכבדה של HIMARS וזאת, לאחר ששמונת המערכות הראשונות שסופקו לידי אוקראינה הוכיחו יעילות רבה, והאוקראינים הראו שהם יודעים להשתמש בהן כראוי, וגם להסתיר אותן במהירות רבה לאחר ביצוע הירי, כדי למנוע מהרוסים את היכולת להשמיד אותן בטילי שיוט ארוכי טווח.

התגובה הרוסית להצלחות האוקראיניות הללו, כך לטענת האוקראינים, היא הגברת מעשי הטרור של רוסיה בערים האוקראיניות כמו המתקפות על קרמנצ'וג, ויניצה, אודסה ועוד. בימים האחרונים נמסר כי בתוך שלוש יממות בלבד, נהרגו באוקראינה 40 אזרחים מהתקפות רוסיות מסוג זה, שכל תכליתן לפגוע באזורים אזרחיים שלווים, ולשבור את רוחה של אוקראינה.

מלחמת אוקראינה רוסיה טילים הרוגים ופצועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד