י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
כדור אש אדיר

צפו: מטוס אוקראיני שנשא חומרי נפץ התרסק

רגע דרמטי בו מטוס אוקראיני הנושא 'חומרי נפץ' עלה באש באוויר לפני שהתרסק בצפון יוון וגרם לפיצוץ אדיר. על המטוס היו שמונה אנשים שניסו להגיע לנמל התעופה קוואלה ביוון. עדי ראייה אמרו כי שמעו פיצוצים

צפו: מטוס אוקראיני שנשא חומרי נפץ התרסק
רגע הפיצוץ צילום: צילום מסך

מטוס מטען אוקראיני שעל סיפונו היו שמונה אנשים עלה באש לפני שהתרסק אמש ליד העיר קוואלה בצפון יוון, כך עולה מהתיעוד. מטוס האנטונוב An-12, בבעלותה של חברת מרידיאן, התפוצץ בלהבות בזמן שטס מסרביה לירדן כשעל סיפונו חומרים מסוכנים שעל פי הדיווחים היו חומר נפץ.

הטייס ביקש אישור לנחיתת חירום בנמל התעופה קוואלה הסמוך עקב בעיה במנוע, אך האות של המטוס אבד, כך מסרה רשות התעופה היוונית. צילומי וידאו מראים את המטוס בלהבות יורד במהירות לפני שפוגע בקרקע 40 קילומטרים ממערב לשדה התעופה וגרם לסדרה ענקית של פיצוצים שניתן היה לשמוע ליד העיר.

עדי ראייה אמרו כי האנטונוב An-12 בער וכי הם שמעו פיצוצים, כך דיווחה סוכנות הידיעות של אתונה. אדם מקומי שמתגורר בסמוך למקום נפילת המטוס, אמר לטלוויזיה הממלכתית ERT כי הרגיש שמשהו לא בסדר ברגע ששמע את מנוע המטוס.

"בשעה 22:45 הופתעתי מהקול של המנוע של המטוס", אמר. "יצאתי החוצה וראיתי את המנוע בוער". כלי תקשורת ביוון חושבים שהמטוס נשא חומר נפץ. המשטרה ביקשה מעיתונאים בזירה ללבוש מסכות, הוסיף הדיווח. "יש מידע שהמטוס נשא תחמושת", אמר אחד הכבאים לכתבים במקום.

"אנחנו מתייחסים למטען כאל חומר מסוכן", אמר גורם במכבי האש. שירותי הכיבוי חסמו את השטח ולא נתנו להתקרב למקום. רשויות התעופה האזרחיות היווניות טוענות שהטיסה הייתה בדרך מסרביה לירדן לתדלוק, ומשם לבנגלדש, אך לא הצליחו לאשר מה היה על סיפונו של המטוס, המופעל על ידי חברת מרידיאן.

הטייס הצליח להתריע בפני הרשויות על בעיה באחד ממנועי המטוס וניתנה לו הבחירה לנחות בשדות התעופה סלוניקי או קוואלה. הוא בחר בקוואלה, שהייתה קרובה יותר, אך המטוס התרסק כ-40 קילומטרים מערבית לשדה התעופה, כך מסרה רשות התעופה האזרחית של יוון.

יוון ירדן מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד