ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

כל מה שרציתם לדעת על חשב שכר

חשב השכר הוא איש מקצוע אשר אחראי על כל היבטי השכר השונים של העובדים. מדובר למעשה באנשי מקצוע שעברו קורס חשבי שכר מקצועי ורלוונטי, קורס שבחלק לא קטן מהמקרים מתלווה אל הכשרות נוספות בנושאים כדוגמת ניהול חשבונות, ייעוץ מס וכיוצא בכך

כל מה שרציתם לדעת על חשב שכר
חשב שכר צילום: FREEPIK

ניתן לומר באופן חד משמעי כי נושא השכר מהווה את אחד הנושאים היותר עיקריים בכל הנוגע להתנהלות העסקית של מגוון העסקים השונים והמגוונים ברחבי מדינת ישראל וכמו גם, יש לומר כי בניגוד לדעה הרווחת שנוטה להצביע על העובדה כי מדובר על ענף המתקשר באופן ישיר לתחום הנהלת החשבונות, אפשר לומר כי לעיתים המציאות משדרת מצב מעט שונה. יחד עם האמור, חשוב לציין כי המשכורות הן הרבה מעבר לתשלום כספי הנשלח אחת לחודש ליתר צוות העובדים שכן, מדובר על עולם מלא בהפרשות שונות, תקנות, קרנות ועוד מגוון רחב של משמעויות פיננסיות מגוונות עבור העסק שלכם ולכן, חשוב לזכור כי חשב השכר הוא איש מקצוע אשר מחייב לטמון בחובו מקצועיות וקפדנות. על כן, יש לומר כי בארגונים גדולים כדוגמת מפעלים וכן הלאה, מועסקים לא מעט פעמים חשבי שכר פנימיים, כאלו אשר מועסקים כשכירים אשר עוסקים בצורה בלעדית בנושאי השכר של יתר עובדי הארגון. יחד עם זאת, חשוב לזכור כי הדרך הנפוצה יותר תהיה באמצעות קבלת שירות חשבות שכר אשר טמונה במקור חיצוני, כפי שמקבלים שירותי הנהלת חשבונות בעסקים השונים.

רקע כללי על המקצוע

חשב השכר הוא איש מקצוע אשר אחראי על כל היבטי השכר השונים של העובדים. מדובר למעשה באנשי מקצוע שעברו קורס חשבי שכר מקצועי ורלוונטי, קורס שבחלק לא קטן מהמקרים מתלווה אל הכשרות נוספות בנושאים כדוגמת ניהול חשבונות, ייעוץ מס וכיוצא בכך. ממש כמו בענף הנהלת החשבונות, גם בעת בה אנו מדברים על חשבות שכר ניכר כי ישנן דרגות מקצועיות משתנות, כאשר בראש ובראשונה משלימים את ההכשרה הבסיסית בתור חשב שכר ולאחר מכן ניתן יהיה להתקדם להכשרה של חשב שכר בכיר. עם זאת, חשוב לציין כי מדובר על ענף אשר מנוהל על ידי לשכת רו"ח, בעת בה הלשכה עורכת מבחני הסמכה לחשבי שכר אשר סיימו קורסי הכשרה כאלו ואחרים. על כן, ניתן לומר באופן חד משמעי כי מדובר על מקצוע שהפך לטרנד של ממש בשנים האחרונות, טרנד שמראה מגמת עלייה שלא מציגה בפנינו סימני נסיגה לעתיד הקרוב לעין.

תפקידו של חשב השכר

חשבי שכר הם אנשי מקצוע אשר עוסקים בכל הסובב סביב משכורות העובדים בארגון, החל מהפרטים הקטנים ביותר ועד להיבטי שכר מעמיקים ומורכבים במיוחד. ענף חשבות השכר הוא ענף אשר מתחילת בקליטת העובד במערכת, עובר לניהול וסידור משכורות העובדה על כל המשתמע מכך ולבסוף, מסתיים בהעברה של תלושי השכר לעובדים השונים בארגון. חשבי שכר בכירים הם אנשי מקצוע אשר בקיאים במגוון נושאים רלוונטים כדוגמת מס הכנסה, זכויות סוציאליות, דיני עבודה, ביטוח לאומי, הפרשות פנסיוניות ועוד מגוון רחב של נושאים שעשויים לסייע משמעותי לענייני השכר בארגון ולכן, מדובר על אחד מהמקצועות המבוקשים ביותר כיום.

שכר שכר בעבודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד