ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
אנטישמיות בלתי פוסקת

משטרת גרמניה חוקרת גניבת מיני אנדרטאות וריסוס צלב קרס

משטרת ברלין חוקרת גניבת שלושה אבני זיכרון באזור ויסנזה. אבני זיכרון הן מיני אנדרטאות לזכר קורבנות השואה, לרוב הן מותקנות במקום בו חיו יהודים לפני שגורשו על ידי הנאצים. בנוסף שני צלבי קרס רוססו על אחת האבנים באנדרטת השואה בברלין

משטרת גרמניה חוקרת גניבת מיני אנדרטאות וריסוס צלב קרס
אבני אנדרטת השואה בברלין צילום: Pixabay

משטרת ברלין חוקרת גניבת שלוש מיני אנדרטאות זיכרון לשואה בברלין, האירוע התרחש ב-9 ביולי, תושב המקום מצא את אחת האבנים בשקית בד בטיילת באזור הגניבה. מהחקירה עלה כי בסך הכול נחפרו מהמדרכה מול בית מספר 7 שלוש אבנים, מהן רק אחת נמצאה עד כה. ככל הנראה מדובר באבני זיכרון למשפחת אילגנר, שהתגוררה עד 1936 בבית באזור.

המשפחה ברחה מהנאצים להולנד, שם הם נתפסו, מאוחר יותר הם הועברו למחנה סוביבור ולבסוף נרצחו. התקשורת המקומית דיווחה, כי "המשטרה הודיעה כי היא לוקחת ברצינות את התיק הזה, וממשיכה בחקירה תוך מעורבות מומחי ביטחון המדינה". אבני הנגף הם פרויקט של האמן גינטר דמניג, שנועדו להנציח אנשים שנרדפו על ידי הנציונל-סוציאליסטים בין 1933 ל-1945.

אירוע אנטישמי נוסף בברלין אירע ביום שישי האחרון. מאבטח גילה ביום שישי האחרון חילול אחד האבנים באנדרטת השואה בברלין, כשסייר באחד מגושי הבטון, כך מסרה המשטרה. בנוסף, העבריין או העבריינים ריססו כתובות נגד חוקים במדינה, המשטרה פתחה בחקירה.

אבני זיכרון בברלין לזכר קורבנות השואה: צילום Pixabay

האנדרטה לזכר יהודי אירופה שנרצחו הוקמה בברלין, והיא אנדרטת השואה המרכזית בגרמניה ויש בה יותר מ-2,700 אבני בטון. לטענת המשטרה, המאבטח ניקה את הכתובות.

שואה ברלין אנטישמיות בגרמניה וונדליזם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד