י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בלי הדברה כימית

יתושים, מכרסמים ותיקנים: אלו הפעולות שירחיקו אותם

ניתן לפתור את המטרדים הללו בלא שימוש בהדברה כימית, אלא באמצעות טיפול ומניעה, וזאת בעזרת מס' פעולות שאותן פרסם לציבור המשרד להגנת הסביבה 

יתושים, מכרסמים ותיקנים: אלו הפעולות שירחיקו אותם
יתוש על יד אדם צילום: pixabay

המשרד להגנת הסביבה התחיל היום (ראשון) בקמפיין הסברה לציבור, להעלאת המודעות להדברה נכונה. 

המשרד מדגיש, כי אסור להדביר לצורכי מניעה, אלא רק אם יש מזיקים ואם מוצו כל האמצעים האחרים להסרת מפגע המזיקים. 

ע"פ המשרד, לרוב, ניתן לפתור את המטרד בלא שימוש בהדברה כימית, שעלולה לסכן את המתגוררים בבית, בעלי החיים והסביבה, אלא באמצעות טיפול ומניעה. דרך זו משתלמת יותר וטובה יותר לאדם ולסביבה משימוש בחומרי הדברה.

עם תחילת הקיץ והתחממות מזג האוויר, המשרד מקבל פניות רבות מתושבים בנוגע לשימוש נכון בחומרי הדברה. בשבועות האחרונים אירעו מקרים של שימוש לקוי בתכשירי הדברה, שהובילו לסכנה לבריאות הציבור. על כן, נושא הימנעות מהדברה והדברה נכונה במקרה הצורך הוא חשוב ומשמעותי לבריאות הציבור והסביבה.

המשרד ממליץ על שורה של פעולות פשוטות לצמצום מטרדי מזיקים:

•סדר וניקיון: ניקיון יסודי, השלכת פסולת מיותרת והסרת צמחיית פרא בגינות יסייעו להפחתת מקומות המסתור והדגירה של יתושים, תיקנים, פרעושים, חולדות ועכברים בגינה.

•תיקון מכסי ביוב שבורים ושקיעת מרצפות סביב בורות הביוב יצמצמו מפגעי מכרסמים ותיקנים ויפחיתו את הצורך בשימוש חומרי הדברה.

•ייבוש מקווי מים בתחתיות עציצים, במקלטים, בגגות, בצנרת דולפת וכדומה יצמצם התרבות של יתושים בסביבה האורבנית ויפחית משמעותית את הצורך בשימוש בחומרי הדברה.

•אם בכל זאת נדרשת הדברה, יש לוודא שלמדביר יש רישיון בתוקף מטעם המשרד להגנת הסביבה לסוג ההדברה המבוקשת (רישיון להדברה בבתים ובחצרות או רישיון להדברה בעסקים ובשטחים פתוחים).

במשרד להגנת הסביבה מדגישים כי שימוש בחומרי הדברה מותר לבעל רישיון מדביר בתוקף ואך ורק על פי הוראות התוויות, וכי יש להרחיק תכשירי הדברה מהישג ידם של ילדים ובעלי חיים.

בנוסף קורא המשרד להגנת הסביבה לרשויות המקומיות ברחבי הארץ לפעול למניעת מפגעי מזיקים תברואיים העלולים לגרום למחלות.

במשרד מסבירים כי לנוכח עליית הטמפרטורות, מתפתחים תנאי אקלים המתאימים לפעילותם של מזיקים תברואיים כגון יתושים, זבובי חול, נמלים, תיקנים וטרמיטים. על הרשויות המקומיות למפות מוקדים העלולים להיות מקומות דגירה פוטנציאליים ליתושים ולהסדירם.

 נוסף על כך, הורה המשרד לרשויות לנטר אחת לשבוע את המוקדים האלה ולעדכן את הציבור בדבר ייבוש מקורות מים ודרכי מניעה באמצעות פעולות הסברה.

 

 

המשרד להגנת הסביבה מכרסמים יתושים הדברה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד