י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מורה ב'בית יעקב' נפלה בטיול וקיבלה 200,000 ש"ח פיצויים

מורה ב'בית יעקב' מאזור ירושלים החליקה ונפלה במהלך טיול בשמורת נחל ברמת הגולן ונחבלה בידה • ביטוח לאומי ורשות הטבע והגנים שילמו לה 200,000 שקלים

צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי
צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי

ב', מורה בגיל 55 במועד האירוע, תושבת אחד הישובים החרדיים באזור ירושלים, נפגעה במסגרת טיול מאורגן באזור רמת הגולן מטעם 'בית יעקב', שם היא עובדת שנים כמורה ומחנכת. כאשר החליקה על אזור הרטוב במים, איבדה את שיווי משקלה, נפלה ונחבלה ביד.

לאחר התאונה פונתה ב' על ידי צוות רפואי שנכח במקום לבית חולים, שם אובחנה חבלה ביד. לאחר מכן נאלצה ב' להיות במעקב רפואי אצל אורטופד, ולעבור ניתוח לקיבוע השבר ביד ולבצע גם טיפולי פיזיותרפיה.

ב', יחד עם בעלה, פנתה לעו"ד אלי מאור מבני-ברק, המוכר כמומחה בתחום רשלנות רפואית, תאונות דרכים ותאונות עבודה, ולאחר שהתאונה הוכרה במוסד לביטוח לאומי כ'תאונת עבודה', עמדה בפני ועדה רפואית של ביטוח לאומי וקיבלה הכרה של המוסד בירושלים ב-10% נכות רפואית קבועה, בגין השבר ביד.

לב' שולם מענק חד פעמי בסכום של עשרות אלפי ש"ח מביטוח לאומי - מחלקת נפגעי עבודה.

לאחר מכן פנה עו"ד אלי מאור גם לקבלת יעוץ רפואי מפרופ' מומחה בכיר וידוע בתחום האורטופדי, שבדק את ב' ונתן לה יעוץ רפואי ספציפי, במטרה לסייע לה בתביעה נגד רשות הטבע והגנים, שהיתה אחראית על שלום המטיילים בשמורת הנחל ברמת הגולן. לאחר מכן פנה עו"ד מאור במכתב דרישה מפורט למבטחת רשות שמורות הטבע והגנים במקרה הנ"ל, חברת הביטוח הראל.

חברת הביטוח טענה בתחילה בתגובה כי התאונה אירעה באשמתה הבלעדית של ב', שלא שמה לב לתוואי הדרך והחליקה ונפלה, ולפיכך לא מגיע לנפגעת פיצוי בכלל.

לאחר מו"מ של לא יותר משנה עם חברת הביטוח הראל, בניצוחו של עו"ד אלי מאור, הצליח עורך הדין להפוך את עמדתה של חברת הביטוח, ולהגיע להסכמה - במסגרת הסדר פשרה בין הצדדים - על מתן פיצוי גבוה ביותר לב', בסך כולל של 200,000 שקלים, וזאת מבלי שהיא תאלץ לנהל את התיק משך שנים בבית המשפט, וזאת לאחר שהפיצוי כולל גם את סכום התשלומים שקיבלה ב' כתוצאה מהתאונה מהמוסד לביטוח לאומי.

יודגש כי מדובר בסכום חריג בגובהו, במיוחד בשים לב לכך שהנפגעת מצויה גם כיום במעגל העבודה ועובדת במשרה מלאה כמורה ומחנכת ב'בית יעקב', ובשים לב לנסיבות התאונה, שברור שיש לנפגעת חלק בהתרחשות התאונה בהחלקה ובאיבוד שיווי המשקל.
מורה טיול ביטוח לאומי פיצוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד