ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
תחרות בענף האוכל היהודי

המחירים ירדו? קרב המסעדות שמסעיר את עיר התורה

אזור התעשייה ומרכז הסחר העולמי של בני ברק נכנס לתחרות של ממש בימים אלו: חמש מסעדות מתחרות על ליבו של הציבור המגוון שמאכלס את המקום. 'בחדרי חרדים' על קרב המסעדות והתחרות שנכנסה לענף לאחר שנים של יובש בעיר התורה והחסידות

המחירים ירדו? קרב המסעדות שמסעיר את עיר התורה
אוכלים טשולנט בליל שישי צילום: נתי שוחט, פלאש 90

עשרות שנים לאחר הקמתה של עיר התורה והחסידות בני ברק, נפתח קרב של ממש ותחרות גדולה בענף המסעדות, שמעולם לא ידע פריחה שכזו. גם זקני בני ברק אינם זוכרים עדנה שכזו וביקוש עצום לאוכל יהודי ומסעדות שף.

מלבד חנויות הטשולנט שנפתחות כפטריות אחרי הגשם כמו בכל הערים החרדיות הגדולות, מרכז הסחר העולמי של בני ברק, שהתאכלס בשנים האחרונות במאות ואולי אלפי משרדים, לצד חברות גדולות במשק ושוק התקשורת החרדי, הפך למקום מבוקש למסעדות, מנות עסקיות וגם מסעדות שף. לצד זוגות צעירים שהחלו לצאת למסעדות בערבים.

לצד 'המסעדה היהודית' הוותיקה שהייתה מבין היחידות באזור בכשרות מהודרת, נפתחו וייפתחו בתקופה הקרובה עוד מסעדות רבות מה שישפיע מאוד על התחרות הגדולה בענף.

'המסעדה היהודית' שפונה גם לקהל הצורך מנות עסקיות בצהריים, משמשת כמסעדה משעות אחר הצהריים, ובימי חמישי ושישי היא מקיימת יריד אוכל לשבת בו קונים מדי שבוע גם מהציבור החילוני והדתי לאומי. עד היום המסעדה היהודית הייתה מונופול באזור, אך כעת כל השוק נכנס לתחרות. 

המסעדה היהודית

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מסעדה נוספת שנפתחה בצמוד, היא מסעדת 'יאמי', מבית מרכז האירועים 'קונקורד' הנחשב לאולם יוקרתי בתעשיית החתונות במגזר. בשבוע שעבר הם פתחו את המסעדה במתכונת מנות עסקיות לשעות הצהריים בלבד. בעבר הייתה קיימת במקום מסעדה בשם 'קונקורד בוטיק' אך זו נסגרה וכעת נפתחה המסעדה מחדש.

מסעדת יאמי בקונקורד

שחקנית נוספת, שהגיעה לאזור היא מסעדת 'החשמונאים 7' שנפתחה תחילה בימי חמישי בלבד, ובשבוע האחרון החלה לפתוח גם במהלך השבוע, עם תפריט יוקרתי ביותר שמשגע את השוק. בערבים ניתן לראות במקום זוגות צעירים, לצד מפגשים ופגישות עסקיות של מנהלים במשק.

מסעדת החשמונאים 7

התחרות הגדולה תחל עם הגעתה של רשת 'גולדיס' מירושלים שהודיעה על פתיחת סניף חדש ממול 'המסעדה היהודית' מה שיגרום לעוד סחרור. רשת גולדיס, או בשמה הנפוץ 'בית ישראל', על שם האולם המפורסם בשכונת עזרת תורה בירושלים, נחשבת כאחת המעדניות והמסעדות החזקות שמוכרת לכל הקהלים, כולל קהל החוצניקים והאמריקאים הבאים ירושלימה ונחשבים כקליינטים קבועים, קהל שלא קיים בבני ברק. יעד פתיחת המסעדה: סמוך לחגים. 

בעבר הייתה לרשת מסעדה בבני ברק ברחוב הרב קוטלר בשת"פ עם איש העסקים דבראל שטראובר, מסעדה שנפתחה ונסגרה וכעת הרשת בשמה החדש 'גולדיס' תיכנס לעיר התורה והחסידות.

התחרות. מסעדת גולדיס כבר מכריזה על פתיחת המסעדה 

 

מסעדה נוספת שתחדש פניה היא מסעדת 'ציפורי' הוותיקה בקרן הרחובות ז'בוטנסקי רבי עקיבא, בבעלותו של אלי ציפורי שתיפתח בקרוב עם שם חדש יחד עם השף ישראל דודק.

תחרות נוספת מגיעה ממעדניית 'אספרגוס דליקאטעסאן' הנמצאת במתחם אולמי 'הדודאים' בה מוכרים אוכל מוכן לשבת וגם היא נמצאת בתחרות שוק האוכל של יום שישי יחד עם המסעדה היהודית, וגולדיס שתכנס בקרוב לשוק.

לצד כל זה, יש בעיר בני ברק עוד מעדניות וטשונטיות כדוגמת, 'מוכן ומזומן' - קורניק, 'שטיסל' הוותיק, 'מעדני ש"פ' של פרקש בגבעת פוניבז', מעדניית 'שאבעס' ברחוב חזון איש, מעדניית 'פורטו', 'המעדנייה של בני ברק' ברחו' יונה הנביא ועוד עשרות מקומות שנפתחו בשנים האחרונות. 

גורמים המעורים בענף ששוחחו עם 'בחדרי חרדים' תולים תקוות בתחרות שתביא אולי להוזלה במחירים, לצד החשש כי הרבה לא יעמדו ביעדים שהציבו.

כך או כך, הציבור החרדי בעיר בני ברק מצביע ברגליו ונראה כי הדרישה הגדולה למסעדות שלא היו עד היום בעיר, יביאו לתחרות ובסופו של דבר הקונה ירוויח.

מסעדת ציפורי החדשה בשמה החדש

מסעדות המסעדה היהודית אולמי קונקורד גולדיס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד