י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לא נותרה עין יבשה

"מלח הארץ": מאות משתתפים בהלוויית השוטר שנדרס

רס"ר ברק משולם, שנדרס ע"י נער פלסטיני במחסום ברעננה מובא בשעה זו למנוחות בכפר סבא. מפכ"ל המשטרה, השר לבטחון פנים, אמו ואלמנתו ספדו לו | בין מאות נוכחים התפרצו כמה מהם לעבר השר. גם האלמנה קראה לעבר בר לב "תתנו לשוטרים לירות"

"מלח הארץ": מאות משתתפים בהלוויית השוטר שנדרס
הלווית השוטר ברק משולם ז"ל צילום: פלאש 90

רס"מ ברק משולם ז"ל, שנדרס הלילה למוות במחסום משטרתי בכביש 4, הובא הערב (ראשון) למנוחות בהלוויה רווית דמעות בבית העלמין הצבאי בכפר סבא. במהלך מסע ההלוויה נשמעו צעקות לעבר המפכ"ל קובי שבתאי והשר לביטחון פנים, עמר בר לב "תתביישו, שוטרים יוצאים ולא חוזרים הביתה", גם האלמנה זעקה לעבר השר לבט"פ בדבר הוראות הפתיחה באש.

המפכ"ל ספד לברק משולם ז"ל ואמר: "שוטרי ולוחמי משטרת ישראל הם המגן האנושי של אזרחי המדינה, ולצערי אנו עדים לכך שוב, עם נפילתו והירצחו של רב סמל מתקדם ברק משולם זיכרונו לברכה. לאזרחי ישראל שקמים בכל בוקר לעיסוקם, נראה שעבר עוד לילה שקט על המדינה, אך לא כך הדבר. הלילות והימים השקטים שלכם, הם לילות וימים של מלחמה מתמדת ועיקשת של שוטרי משטרת ישראל על שלומכם ועל רכושכם".

"שוחחתי עם מפקדיו ועם חלק מחבריו לתחנה. הם סיפרו לי על שוטר מסור שהחל את דרכו במשטרה כנער שהתנדב במשמר האזרחי, שירת כלוחם במג"ב, ולאחר מכן התגייס לשירות בתחנת כפר סבא". המפכ"ל סיפר כי זו לא הפעם הראשונה שברק מגלה גבורה בפעילות מבצעית. "בשנת 2015, בזמן שהיה עם אמו ורעיתו, ברק היה עד לשוד בנק והוא לא בתפקיד. בדומה לאירוע הלילה, ברק הפגין אחריות, חתר למגע, ניהל מרדף אחר השודד, והביא למעצרו".

"הרוצח שניסה ברק לעצור", הוסיף שבתאי, "המשיך להימלט, אך לא עבר זמן רב עד שהצלחנו לשים עליו את היד ולהביא למעצרו. אנחנו במשטרת ישראל רואים במעשה רצח לכל דבר ועניין, עליו יצטרך לרצות עונש כבד של עשרות שנים מאחורי סורג ובריח. ברק התקדם אט אט במהלך שירותו, ובתפקידו האחרון היה לראש משמרת בשיטור העירוני ברעננה".

"זה רצח בכוונה תחילה"

אימו של ברק, ספדה לו כשהיא אוחזת במדיו: "ברק האור שבעיניים שלנו, החוט המקשר בין כולם. אני לא אשכח אותך, צריך להיפרד ממך עכשיו ואין לי מושג איך לעשות את זה. מה שקרה פה היום זה לא טבעי, שאימא ואבא יקברו את הבן שלהם ושאבא יגיד קדיש על הבן שלו. מה שטבעי - זה כל האנשים הרבים שהגיעו להיפרד ממך. קשה להיפרד ממך. אתמול מוצאי שבת, זה היה התפקיד האחרון שלך, אמרת לי 'אימא אני בשיטור העירוני', ואז בבוקר הגיעה בבשורת האיוב שרצחו את הילד שלי".

היא הוסיפה כי "שאף אחד לא יגיד שזאת תאונה, זה רצח בכוונת תחילה. אני מבטיחה לך ברק אני אגדל יחד עם אריאלה את הילדים שלך, אהיה תמיד לצידך אריאלה אנחנו חזקים ביחד, נתגבר גם על המכשול הזה, שאלוקים ייתן לנו כוח, אהוב שלי, החיים שלי, היה שלום. תזכרו את ברק משולם, הוא מלח הארץ, גאווה שלנו, גם שהוא באדמה".

האלמנה זעקה: למה אתם לא נותנים להם לירות?

"איני מופתע שברק בחר להקדיש את חייו להגנה על ביטחון המדינה", ספד השר בר-לב. "החינוך שקיבל בבית, הערכים שספג, הפכו את שירותו במשטרה לא רק למקצוע, אלא לשליחות מעל הכול. גם הלילה, כמו במקרה של עמיחי משולם, פגש ברק רוצח אכזר שישלם מחיר כבד מאוד. אין שום ספק שכאשר שוטר נמצא בסכנת חיים, כאשר רכב דוהר לעברו ובכל מצב נוסף של סכנת חיים – רשאי השוטר לנטרל את החשוד הפוטנציאלי. למשפחת משולם – אין ברשותנו מילים שינחמו אתכם. אי אפשר להסביר לעלמה וליאו שאביהם לא ישוב עוד והם יגדלו על סיפור גבורתו. איך אפשר לחשוב על משפחה שחלק מרכזי כל כך נגדע ממנה. אין ברשותנו מילים. מתחייבים להיות אתכם, לחבק ולסייע בדרך המורכבת – זה המעט שאנחנו יכולים לעשות למענכם".

במהלך דבריו של בר-לב ועם סיום ההפסד, אלמנתו של משולם צעקה לעברו של השר: "למה אתם לא נותנים להם רשות לירות? אתם לא מגנים עליהם. נשות השוטרים שעומדות פה לא יודעות אם מחר ידפקו גם בדלת שלהן".

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ קובי שבתאי, הורה הבוקר על הקמת צוות תחקיר מבצעי לאירוע בהובלת אגף המבצעים ואגף ההדרכה, תוך חידוד הוראות הפתיחה באש. בנוסף הורה המפכ"ל על בחינת צבר האירועים האחרונים בהם נפגעו שוטרים במסגרת הקמת מחסום משטרתי. "מהות התחקיר היא בחינת ההערכות המבצעית לאור האיומים הקיימים על שוטרי משטרת ישראל בשטח", נמסר מהמשטרה. "המפכ"ל מבקש להדגיש ששוטר רשאי לפתוח באש לעבר כל מי שמסכן את חיי השוטרים בעת ניסיון לפרוץ מחסום משטרתי. כך היה וכך יהיה".

המפכ"ל התייחס לאירוע הקשה שבו נרצח רס"ר ברק משולם ז"ל ואמר: "משטרת ישראל איבדה הלילה שוטר מצטיין שעשה בדיוק את המוטל עליו כשוטר וכמגן הציבור והמדינה. ברק ז"ל ששמע בקשר על רכב גנוב שעושה דרכו לגזרה שלו, הגיע לצומת, חסם אותה וקיווה לעצור את הרכב ואת הגנב. זו פעילות יום יומית שמבצעים מאות ואלפי שוטרי משטרת ישראל בשגרת פעילותם, ואנו רואים פעם נוספת שהעורף הוא החזית עבור שוטרי משטרת ישראל ושהשגרה שלנו במאבק בפשיעה עלול להיות קטלני מאוד ולגבות קורבנות בקרב שוטרינו".

אירוע הדריסה לפנות בוקר, שבו נהרג משולם בן ה-29, הוא הרביעי שבו נפגע שוטר בתקופה האחרונה. בעקבות האירוע הורה מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי לחדד את נהלי הפתיחה באש, מה שעורר מחלוקת לגבי הנהלים הקיימים. רס"ר ברק משולם, שוטר בן 29 מתחנת כפר סבא, נדרס למוות לפנות בוקר במחסום בצומת רעננה מרכז על ידי נהג פלסטיני, בן 17 מרמאללה. הדורס נהג על כלי רכב שגנב זמן קצר קודם לכן באזור גוש דן, והמחסום הוצב במקום במטרה ללכוד אותו. הוא נמלט מהמקום ונתפס בתום מרדף משטרתי בסיוע מסוק ונעצר בחשד לרצח. החשוד יובא היום לדיון בהארכת מעצרו. 

דריסת שוטר מפכ"ל המשטרה עמר בר לב מסע הלוויה ברק משולם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד