כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

העבודות בגולובנציץ׳ נעצרו • הגר"ח מינה 3 דיינים שיכריעו: יש קברים?

דרמה בפרשת הקברים בגולובנציץ': אנשי ׳בנין שלם׳ ו'אתרא קדישא' הציגו טענותיהם בפני הגר"ח קנייבסקי • מינה דיינים שיסיירו בשטח • אחרי שיציגו מסקנות - יכריע על המשך הבנייה • ״מדובר במכה לאתרא קדישא" • גולובנציץ׳ פשט חליפתו והציג בפני הגר״ח הסימנים הכחולים שעל גופו

הגר"ח קנייבסקי
הגר"ח קנייבסקי

דרמה בפרשת הקברים במתחם גולובנציץ׳ בבית שמש: מפקחים מטעם הגר״ח קנייבסקי יכריע - האם בשטח הממוקם בעיר בית שמש, עליו עומדות לקום דירות של עמותת ׳בנין שלם׳ קיימים קברי יהודים?

ההחלטה התקבלה לאחר שאמש (ב׳) הגיעו הקבלן החרדי, אריה גולובנציץ ומשה פרנק מ'דגל התורה' אל בית הגר״ח בבני-ברק והציגו בפניו את ההתנהלות מול ׳אתרא קדישא׳.

כפי המסתמן, המשך העבודות בשטח נעצר, עד לקבלת ההכרעה.

גולובנציץ׳ ופרנק שטחו בפני הגר״ח, במשך דקות ארוכות, את השתלשלות האירועים לנוכח ההתנהלות הפוגענית של ארגון ׳אתרא קדישא׳ ברוכשי הדירות. סיפור הכאתו של גולובנציץ׳ עלה גם הוא על הפרק, כאשר במהלך השיחה, פשט את חליפתו והציג בפני הגר״ח את הסימנים הכחולים שעל גופו.

הרב פרנק, מעמותת ׳בנין שלם׳ סיפר כי גם הוא סופג לאחרונה איומים: ״הגיעו אליי שמונה אנשים, ראיתי אותם וברחתי״.

בסיום השיחה בירך הגר״ח את השניים והתבטא בהפתעה: ״בעזרת השם שתינצלו מהם״.

מאוחר יותר, לאחר ששמעו על הביקור, הגיעה משלחת מטעם ארגון ׳אתרא קדישא׳ אל ביתו של הגר״ח בניסיון להטות את הכף לטובתם. במהלך השיחה הועלו טענות בדבר הימצאות הקברים לכאורה בשטח, טענות שהושמעו כבר בעבר פעמים רבות על-ידי אנשי הארגון.

בשל כך, הציע הגר״ח למנות רבנים מטעמו שיגיעו לסיור במתחם הבנייה, כדי לעקוב אחר הטענות שהועלו על ידי הצדדים, וכדי שיביאו בפניו את הממצאים.

בינתיים מונו הרבנים, שמואל הלפרין הנחשב למקורב לגר״ח קנייבסקי, הדיין הרב מנחם מנדל לובין, חתנו של הגר״נ קרליץ, והדיין ישראל מרמרוש מבית דינו של הגר"נ קרליץ.

רק לאחר שיסיירו בצהריים בשטח, ויציגו בפני הגר״ח את המסקנות - תתקבל החלטה באשר להמשך הבנייה.

גורמים המעורבים בפרטי הצעת הגר״ח אמרו בשיחה עם ׳בחדרי חרדים׳: ״מדובר במכה לאתרא קדישא, שכן הגר״ח הציע אנשים שמקובלים עליו שיכריעו בנושא, ולא סמך את ידו על אנשי הארגון שהגיעו אליו עם הוכחות שמציגות לטענתם הימצאות קברים בשטח״.

כאמור, בשלב זה יימנעו הקבלנים מהמשך העבודות במתחם הבנייה. בשעות הצהריים צפויים להגיע הרבנים מטעמו של הגר״ח, ובשלב מאוחר יותר צפויה להתקבל החלטה סופית שתעשה סוף, כך על פי תקוותם של אנשי ׳בנין שלם׳, לסאגה.
גולובנציץ׳ הגר''ח קנייבסקי אתרא קדישא בית שמש קברים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד