כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
שוב מבוי סתום

סקר חדש: בן גביר ממשיך להתחזק, אבל לא מספיק לממשלת ימין

אם בן גביר עומד בראשות הציונות הדתית היא מזנקת ל-13 מנדטים • 59 מנדטים לגוש נתניהו (במקרה שבן גביר בראש הציונות הדתית - 60 מנדטים) • ימינה לא עוברת את אחוז החסימה באף אחד מהתרחישים • מרצ בראשות זהבה גלאון מקבלת יותר מבראשות יאיר גולן

סקר חדש: בן גביר ממשיך להתחזק, אבל לא מספיק לממשלת ימין
בן גביר/נתניהו/ סמוטריץ צילום: יונתן זינדל/שריה דיאמנט, פלאש 90

106 ימים ליציאה אל הקלפי לבחירת הכנסת הבאה, סקר חדש מציג שתי אפשרויות שבהן בנימין נתניהו לא משיג 61 מנדטים, אולם מי שמפתיע עם נתון מנדטים מרשים הוא איתמר בן גביר בראשות 'הציונות הדתית'.

לפי סקר שערך פרופ' קמיל פוקס עבור 'חדשות 13', עולה כי אילו הבחירות היו נערכות היום, בהשתתפות המפלגות הנוכחיות, תמונת המנדטים הייתה נראית כך: מפלגת 'הליכוד' משיגה 34 מנדטים, 'יש עתיד' – 22 מנדטים.

איחוד המפלגות 'כחול לבן - התקווה החדשה' של בני גנץ וגדעון סער עם 12 מנדטים, מפלגת 'הציונות הדתית' (בראשות בצלאל סמוטריץ') משיגה 10 מנדטים, ש"ס מקבלת 8 מנדטים, מפלגת 'העבודה' – 6 מנדטים, 'יהדות התורה' – 7 מנדטים, 'הרשימה המשותפת' – 6 מנדטים, 'ישראל ביתנו' – 6 מנדטים.

מפלגת מרצ (בראשות זהבה גלאון) מקבלת בסקר 5 מנדטים, רע"מ בראשות מנסור עבאס - 4 מנדטים ומפלגת 'ימינה' בראשות איילת שקד – לא עוברת את אחוז החסימה (2.9%).

לפי הסקר, אם יאיר גולן עומד בראשות 'מרצ' המפלגה מקבלת 4 מנדטים, ו'העבודה' 7. (לעומת 5 ל'מרצ' ו-6 ל'עבודה' במקרה שגלאון עומדת בראש המפלגה).

לפי סקר זה, גוש נתניהו מגיע ל-59 מנדטים, מרחק שני מנדטים מהרכבת ממשלת ימין על מילה, גוש הקואליציה הנוכחית משיג לפי הסקר - 55 מנדטים, כש'הרשימה המשותפת' משיגה 6.

בן גביר בראש מחליש את הליכוד וסער ומשיג נתון מרשים

סקר 'חדשות 13' בדק אפשרות שאיתמר בן גביר עומד בראש 'הציונות הדתית', אז המפלגה מקבלת 13 מנדטים (2 על חשבון הליכוד ו-1 על חשבון כחול לבן-התקווה החדשה), וגוש נתניהו מגיע ל-60 מנדטים.

נתניהו עדיין מוביל באחוזי ההתאמה לראשות הממשלה

עוד עולה מהסקר כי בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה בין בנימין נתניהו ליאיר לפיד 45% מהנשאלים מעדיפים את נתניהו בראשות הממשלה (ירידה של 6% מהסקר הקודם שנערך ביוני), ואילו 32% מעדיפים את יאיר לפיד (עלייה של 2% מהסקר הקודם שנערך ביוני).

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה בין בנימין נתניהו לבני גנץ 46% מהנשאלים מעדיפים את נתניהו בראשות הממשלה (ירידה של 1% מהסקר הקודם שנערך ביוני), ואילו 29% מעדיפים את בני גנץ (נתון זהה לסקר הקודם שנערך ביוני).

הסקר נערך על ידי פרופ' קמיל פוקס וכלל 703 נשאלים מהם 603 מהאוכלוסייה היהודית ו-100 מהמגזר הלא יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרויקט המדגם בהנהלת ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא-יהודי נערך על ידי חברת סטט נט בראשות יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.8 אחוז.

סקר מנדטים קמיל פוקס בחירות לכנסת ה-25 איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד