ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
זעזועים בצמרת

נשיא אוקראינה פיטר את ראש שירותי המודיעין והתובעת הראשית

בטלטלה הגבוהה ביותר של ממשלתו במהלך המלחמה עם רוסיה, נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי פיטר את איבן בקאנוב, ראש שירות הביטחון האוקראיני ה-SBU | סוכנות הביון והביטחון המקומית, ספגה ביקורת מאז תחילת המלחמה לאחר ששלושה פקידים לשעבר הואשמו בבגידה בסוף מרץ

נשיא אוקראינה פיטר את ראש שירותי המודיעין והתובעת הראשית
נשיא אוקראינה זלנסקי צילום: לשכת הנשיא

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי פיטר את ראש שירותי המודיעין והתובעת הראשית בצעד שזעזע את אוקראינה. "קיבלתי החלטה להדיח את התובע הכללי ולהדיח את ראש שירות הביטחון של אוקראינה. נכון להיום, נרשמו 651 הליכים פליליים בנוגע לבגידה ופעילות משותפת של עובדי פרקליטות, גופי חקירה לפני משפט ורשויות אכיפת חוק נוספות" אמר.

עוד אמר הנשיא זלנסקי "ב-198 הליכים פליליים הודיעו לאנשים רלוונטיים על חשד נגדם, יותר מ-60 עובדי הפרקליטות וה-SBU נשארו בשטח הכבוש ופועלים נגד המדינה שלנו, מערך כזה של פשעים נגד יסודות הביטחון הלאומי של המדינה והקשרים שנרשמו בין עובדי כוחות הביטחון של אוקראינה והשירותים המיוחדים של רוסיה מעלים שאלות קשות מאוד למנהיגים הרלוונטיים, כל אחת מהשאלות הללו תקבל תשובה הולמת".

סוכנות הביון והביטחון המקומית, ספגה ביקורת מאז תחילת המלחמה לאחר ששלושה פקידים לשעבר הואשמו בבגידה בסוף מרץ. זלנסקי גם פיטר את אירינה ונדיקטובה, התובעת הכללית של המדינה, שחקרה פשעי מלחמה. הפיטורים הללו הם הגדולים ביותר של הממשלה מאז החלה הפלישה של רוסיה לפני כמעט חמישה חודשים.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי מודיעין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד