י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
שעות של פיצוצים

11 טונות של נשק: פרטים חדשים מהמטוס שנפל

מטוס מטען אוקראיני שהתרסק בפיצוץ כדור אש ביוון נשא 11 טונות של כלי נשק כולל פצצות מרגמה ומוקשים לבנגלדש, כל אנשי הצוות נהרגו בהתרסקות. המטוס נראה נופל מהשמיים, כלי נשק על הסיפון התפוצצו במשך יותר משעתיים, שירות הכיבוי חסם את האזור ברדיוס של 400 מטר. ראש העיר המקומי סגר כבישים מסביב לאתר

11 טונות של נשק: פרטים חדשים מהמטוס שנפל
רגע הפיצוץ צילום: צילום מסך

חיילים בחליפות האזמט חיפשו סימנים של חומרים גרעיניים וכימיים באתר ההתרסקות של מטוס מטען אוקראיני שהוביל כמעט תריסר טונות של פצצות מרגמה ומוקשים יבשתיים, במטוס מסוג אנטונוב An-12 שהעביר את הנשק מסרביה לבנגלדש, היו שמונה אנשי צוות אוקראינים כולם נהרגו.

פקיד במפעילת המטענים של חברת מרידיאן אמר ל'רויטרס' "כמובן שהם לא שרדו את זה". הפיצוצים נמשכו שעתיים וההריסות בערו עד הבוקר. תמונות של מל"ט מהזירה הראו פסולת מכלי הטיס זרוקים בשדות.

שר ההגנה של סרביה אמר שהמטוס נשא 11.5 טונות של מוצרים מתוצרת התעשייה הביטחונית שלו, והקונה היה משרד ההגנה של בנגלדש. הרשויות היווניות לא יכלו לספק מידע נוסף על מטען המטוס. יחידה מיוחדת של הצבא היווני הגיעה לאתר כדי לחפש חומרים גרעיניים, ביולוגיים וכימיים.

כבאי ראשי אמר לכתבים כי הצוות שלו "הרגיש את השפתיים בוערות" באתר, כשאבק לבן צף באוויר. "אנחנו לא יודעים מה השפיע עלינו", אמר מפקד מכבי האש מריוס אפוסטולידיס.

שר ההגנה הסרבי, הוסיף כי המטען של המטוס היה בבעלות חברה סרבית, חברת סחר הרשומה לביצוע פעילויות סחר חוץ של ציוד צבאי חימוש ומוצרים ביטחוניים אחרים. הטלוויזיה הממלכתית ERT מסרה כי האות של המטוס אבד זמן קצר לאחר שהטייס ביקש נחיתת חירום מרשויות התעופה היווניות עקב בעיה במנוע.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', מטוס מטען אוקראיני שעל סיפונו היו שמונה אנשים עלה באש לפני שהתרסק בלילה שבין שבת לראשון ליד העיר קוואלה בצפון יוון, כך עולה מתיעוד. מטוס האנטונוב An-12, בבעלותה של חברת מרידיאן, עלה בלהבות בזמן שטס מסרביה לתדלק בירדן ומשם תוכנן להמשיך לבנגלדש כשעל סיפונו חומרים מסוכנים שעל פי הדיווחים היו חומר נפץ.

הטייס ביקש אישור לנחיתת חירום בנמל התעופה קוואלה הסמוך עקב בעיה במנוע, אך האות של המטוס אבד, כך מסרה רשות התעופה היוונית. צילומי וידאו מראים את המטוס בלהבות יורד במהירות לפני שפוגע בקרקע, 40 קילומטרים ממערב לשדה התעופה. מה שגרם לסדרה ענקית של פיצוצים שניתן היה לשמוע ליד העיר.

מלחמת אוקראינה רוסיה יוון ירדן בנגלדש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד