י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
נשים וטף נהרגים

טילים יורדים על ערי אוקראינה כמו גשם, פוטין מטווח בלי רחמים

באוקראינה אבלים רבים קוברים בני משפחה ללא הפסקה, הרוסים ממשיכים לטווח ללא רחמים אוכלוסיות אזרחיות| ילדה בת ארבע נהרגה מפגיעת טיל רוסי, הלוויתה שודרה ופורסמה בערוצים בינלאומיים | במהלך ביקור בחזית בסוף השבוע, הורה שר ההגנה הרוסי, סרגיי שויגו, לכוחות "להגביר עוד יותר את פעולות היחידות בכל האזורים המבצעיים"

טילים יורדים על ערי אוקראינה כמו גשם, פוטין מטווח בלי רחמים
ההרס הנורא במזרח אוקראינה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

אבלים במרכז אוקראינה קברו ילדה בת ארבע שנהרגה מפגיעת טילים רוסיים בעיר ויניצה בשבוע שעבר, כאשר גורמים רשמיים ואנליסטים הזהירו כי הפסקת המבצע של מוסקבה בימים האחרונים שהגיעה לסיומה, רק מסמנת מוות נוסף וכאב שיבוא, מאחר והרוסים מתארגנים למתקפות נוספות.

הריגתה של ליזה דמיטרייבה, שסבלה מתסמונת דאון, בזמן שהיא הייתה בעגלה, דווחה ברחבי העולם, והפכה לסמל למחיר האזרחי הכבד של פלישת רוסיה.

עונדת כתר של פרחים לבנים, ליזה נקברה ביום ראשון, כאשר משפחתה פרצה בבכי בלוויה יחד עם מאות מלווים. סבתה של ליזה, לריסה דמיטרייבה, ספדה לה כשהיא שוכבת בארון קבורה "תראי, פרח שלי, תראי כמה אנשים הגיעו אלייך" אמרה לריסה. אביה של ליזה, ארטם דמיטרייב, עמד דומם, דמעות זולגות על פניו.

ההלוויה התקיימה אתמול כאשר אמה הפצועה קשה של הילדה, אירינה ניסתה לדבר עם ערוץ טלוויזיה מקומי לאחר ששבה להכרה. היא שכבה במיטת בית חולים, כשסרטון של בתה נראה בטלפון שלה, היא אמרה לכתבים: "לעולם לא אכפת, רואים מה קורה אבל זה לא מגן עלינו. כמה פעמים ביקשנו לסגור את השמיים? והעולם רק מסתכל על איך אוקראינה נרצחת. הילדים שלנו נרצחים, החיילים שלנו והאנשים שלנו, הגנו עלינו מפני העריץ הזה", אמרה בהתייחסה לוולדימיר פוטין, "כי אחרינו הוא ילך רחוק יותר וישמיד הכל".

בנוסף לילדה, עשרות בני אדם נוספים נהרגו בתקיפה, ואדם אחד עדיין נעדר, בזמן שטילים ממשיכים ליפול במזרח אוקראינה, פוטין לא מרחם על אזרחי אוקראינה, ויורה טילים ללא הבחנה.

כשליזה נקברה, המשיכו רקטות וטילים רוסיים להכות בעיירות ובערים באוקראינה על רקע אזהרות כי מתקפה מחודשת של מוסקבה עלולה למקד את האזור שמסביב לצפון מזרח חראקוב, ממנו נסוגו הכוחות הרוסיים באופן חלקי - כמו גם את אזור מזרח דונייצק, אשר נתפס כמוקד עיקרי של הקרמלין.

במהלך ביקור בחזית בסוף השבוע, הורה שר ההגנה הרוסי, סרגיי שויגו, לכוחות "להגביר עוד יותר את פעולות היחידות בכל האזורים המבצעיים".

נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, עודד את אנשיו לא ליפול לניסיונותיה של רוסיה להפחיד אותם באזהרות מפני התקפות טילים מחרידות שיבואו, שלדבריו נועדו לפלג את החברה האוקראינית. "ברור ששום טילים או ארטילריה רוסית לא יוכלו לשבור את האחדות שלנו או להוביל אותנו הרחק מדרכינו לעבר אוקראינה דמוקרטית ועצמאית", אמר, "וברור גם שאי אפשר לשבור את האחדות האוקראינית על ידי שקרים או הפחדות, זיופים או תיאוריות קונספירציה".

פקידים אוקראינים דיווחו על עלייה בגיחות אוויריות רוסיות, כולל טילים שנורו ממפציצים כבדים מעל הים הכספי. "זה לא רק פגיעות טילים מהאוויר ומהים", אמר ואדים סקיביצקי, דובר המודיעין הצבאי האוקראיני. "אנחנו יכולים לראות הפגזות לאורך כל קו המגע, לאורך כל קו החזית. ישנו שימוש פעיל בתעופה טקטית ובמסוקי תקיפה. ברור שכעת מתבצעות ההכנות לשלב הבא של המתקפה".

מלחמת אוקראינה רוסיה הרוגים ופצועים ולדימיר זלנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד