כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

ביטול משימה • צה"ל מקצץ בנח"ל החרדי

צה"ל מתכנן קיצוץ נרחב בנח"ל החרדי, וצמצום שנת המשימה - בה זוכים הלוחמים להכשרה מקצועית • גורם: "אבסורד שדוקא בזמן כזה צה"ל פוגע בנח"ל החרדי"

הנחל החרדי. צילום: יעקב נחומי
הנחל החרדי. צילום: יעקב נחומי

בעוד בציבור החרדי עצמו מתנהל מאבק עז בנושא הגיוס לצה"ל, מתברר כי גם בצה"ל לא נלהבים מהרעיון לגייס חרדים: 'ישראל היום' מפרסם הבוקר (ג) כי בכירים באכ"א הודיעו לאנשי הנח"ל החרדי על כך שבצבא מתכוונים לקצץ בשנת המשימה - השנה השלישית במסלול, והחשובה ביותר לחרדים, שכן הם זוכים להשלים בה בגרויות ולבצע הכשרות מקצועיות.

בעיתון מצטטים גורמים בנח"ל החרדי הכואבים את הקיצוץ: "אמרו לנו שהוחלט לקצץ בשנת המשימה, כך שהיא תימשך רק שמונה חודשים. בשנה הזו נותנים לחיילים הכשרה מקצועית והשלמת בגרויות על חשבון צה"ל. כמו כן מעניקים להם גם מגורים ואוכל. אלה דברים שמושכים את החרדים לצבא. הם יודעים שלאחר סיום השירות הם אזרחים לכל דבר, ושיש להם סיכוי למצוא מקצוע בחוץ".

הגורמים לא שכחו לציין את העובדה שהקיצוץ נערך דווקא בתקופה הרגישה הזו, בה החיילים החרדים סובלים ותדמיתם נרדפת על ידי גורמי שוליים בציבור החרדי, ובמקביל לניסיונות לחוקק חוק שוויון בנטל. "זה אבסורד שדווקא בזמן שבו מנסים להעלות את מספר המתגייסים, צה"ל פוגע בנח"ל החרדי. אין שום ספק שהצעד הזה יוריד את מספר החרדים המתגייסים. חרדים רבים בוחרים להתגייס דווקא בזכות היתרונות והכלים שהם מקבלים בשנת המשימה בגדוד. אם יתחילו לפרק את שנת המשימה - זו תהיה גם תחילת התפרקותו של הנחל החרדי".

בדובר צה"ל הגיבו, כי הנושא נידון בעבודת מטה בצה"ל. עם זאת, גורמים בצבא ציינו ל'ישראל היום' כי אין כל כוונה לבטל או לפגוע בשנת המשימה ובזכויות החיילים הנמצאים בשלב זה.
צה''ל חרדים חיילים קיצוץ שנת משימה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד