כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
לא לעולם חוסן

מדאיג: הישראלים שנדבקו בקורונה בפעם הרביעית

במשרד הבריאות מודאגים מהנתון לפיו לפחות 15 ישראלים נדבקו לפחות ארבע פעמים בנגיף הקורונה, מה שמעיד על הירידה באפקטיביות החיסונים ובהדבקה עצמה שאינה מותירה נוגדנים בגוף 

מדאיג: הישראלים שנדבקו בקורונה בפעם הרביעית
בית החולים מעייני הישועה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

אנחנו בעיצומו של גל שישי והגבלות לא נראות באופק. מעל עשרת אלפים מאומתים חדשים מידי יום ובבתי החולים מאושפזים מעל 400 חולי קורונה במצב קשה - נתון שלא נראה כמותו מזה ארבעה חודשים. לצד זאת במשרד הבריאות זיהו בפעם הראשונה בימים האחרונים כי ישנם ישראלים שחוו הדבקה רביעית בקורונה אם כי מדובר במקרים נדירים. כך מדווח כתב הבריאות של 'חדשות 13' מאיר מרציאנו.

ההדבקות החוזרות הללו מטרידות את משרד הבריאות כיוון שהם מצביעות על הירידה במוגנות ובחיסוניות בקרב האוכלוסייה הכללית, למרות שמדובר בלפחות 15 ישראלים שכאלה שנאלצו להתמודד ארבע פעמים עם הקורונה לסוגיה מה'דלתא', דרך ה'אלפא' ועד ה'אומיקרון'.

מטה ההסברה לקורונה כבר פרסם המלצה לעטות מסכות בחללים סגורים, ובימים הקרובים, במשרד הבריאות צפויים לדון מחדש בשאלה - האם להפוך את ההמלצה הזאת להנחיה מחייבת. אולם לעת עתה אין החלטה סופית בנושא.

יצוין כי בשבוע שעבר אימץ מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש את המלצת הצוות לטיפול במגפות ומינהל התרופות והמזון האמריקני - FDA ואישר חיסונים נגד קורונה של החברות פייזר ומודרנה לילדים ופעוטות בין הגילאים שישה חודשים עד חמש שנים. 

כל חברי הצט"מ סברו שהחיסון בעל פרופיל בטיחות גבוה, ולכן הוחלט להמליץ למנכ"ל משרד הבריאות לאפשר את מתן החיסון לילדים בני חצי שנה עד 5 שנים. בתוצאות ההצבעה, 58% הצביעו בעד המלצה לחסן ילדים עם גורמי סיכון, ולאפשר חיסונם של ילדים ללא גורמי סיכון. 13% הצביעו בעד המלצה על מתן החיסון לכלל הילדים, 13% הצביעו בעד לאפשר את מתן החיסון לכלל הילדים, 16% המליצו להגביל את החיסון רק לילדים עם גורמי סיכון. בנוסף, 87% סברו שניתן לחסן מחלימים ומי שטרם חלה, ללא הבחנה בין קבוצות אלה. 13% סברו שאין לחסן מחלימים. כך דיווח מרציאנו.

קורונה משרד הבריאות הידבקות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד