ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

דרישה: לחקור התרומות למערכת הבחירות לרבנות

המתמודדים השקיעו הון עתק בשכירת יחצ"נים ובאמצעים אחרים • עו"ד מרדכי איזנברג תובע: "להשיב את הכסף למדינה, ולקבוע כללים למימון הבחירות לרבנות"

הרבנים הנבחרים. צילום: פלאש 90
הרבנים הנבחרים. צילום: פלאש 90

הרבנים הראשיים חדשים כבר נבחרו, אך יש מי שעדיין עסוק במערכת הבחירות הסוערת שקדמה להכתרתם: בפנייה של העמותה להגינות שלטונית למספר גורמים, היא דורשת לבדוק את נושא קבלת התרומות למתמודדים השונים, תוך דרישה להשבתן לאוצר המדינה.

המכתב שוגר לסגן שר הדתות הרב אלי בן דהן, לעו"ד ישראל פת - היועץ המשפטי במשרד לשירותי דת, לעו"ד ירון קטן - היועץ המשפטי בפועל של הרבנות הראשית, ולעו"ד הרב שמעון יעקבי - היועץ המשפטי של הנהלת בתי הדין הרבניים.

וכך נכתב בו: "בבחירות לכהונות הרבנים הראשיים לישראל אשר התקיימו לאחרונה נעשה שימוש בכלים שהם זרים לאופיו של התפקיד הנכסף. לשם כך נדרשו חלק מהמתמודדים לממון רב בכדי לממן פרסומים, יחצ"נים והקמת מטות פעולה. יש האומרים כי ממון רב ביותר גויס מתורמים ונדיבים בעלי לב רחב ובעלי רצון להשפיע באמצעות הממון על תוצאות הבחירות".

"בהיות מרבית המתמודדים בבחירות האחרונות במעמד של 'עובדי ציבור' הרי חלות עליהם הוראות התקשי"ר והוראות חוק שירות הציבור (מתנות). החוק קובע כי 'ניתנה לעובד ציבור באשר הוא עובד הציבור מתנה, בין בישראל ובין בחוץ לארץ, בין שניתנה לו עצמו ובין שניתנה לבן זוגי החי עמו או לילדו הסמוך על שולחנו – ועובד הציבור לא סירב לקבלה ולא החזירה לנותנה לאלתר, תקום המתנה לקנין המדינה'".

לדברי עו"ד מרדכי איזנברג, כותב המכתב, "הדברים מדברים בעד עצמם ומכאן הבקשה אל כבודכם: 1. לפנות את המתמודדים במערכת הבחירות האחרונה לכהונת הרבנים הראשיים לישראל שהינם 'עובדי ציבור', בדרישה למסור פרוט של תרומות שנתקבלו (ככל שנתקבלו). 2. לדרוש השבת כל התרומות (אם נתקבלו כאמור) לאוצר המדינה כנדרש בחוק. 3. לקבוע כללים בדבר דרכי המימון של בחירות לרבנות הראשית לישראל".
רבנות ראשית בחירות מימון תרומות חוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד