ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מתגבשים קריטריונים

האם בקרוב תוכלו לנהוג בהשפעת קנאביס

יתכן ובקרוב נהיגה בהשפעת קנאביס לא תיחשב כעבירה. משרד הבריאות פרסם טיוטה שמגדירה את המצבים שבהם נהג שבגופו נמצא קנאביס לא ייחשב ל"שיכור" ולא יואשם בנהיגה תחת השפעת סם מסוכן

האם בקרוב תוכלו לנהוג בהשפעת קנאביס
אילוסטרציה צילום: unsplash

משרד הבריאות מקדם תקנות לפיהן נהיגה בהשפעת קנאביס לא תיחשב אוטומטית כעבירה. כך פורסם לראשונה אמש (ראשון) ב'כאן 11'. המשרד פרסם אתמול טיוטה שמגדירה באיזה מצבים נהג שבגופו נמצא קנאביס לא ייחשב "שיכור", ולא יואשם ב"נהיגה תחת השפעת סם מסוכן". כיום, לפי החוק אפילו משתמשי קנאביס ברישיון מטעמים רפואיים נחשבים לעבריינים כשהם נוהגים בהשפעת הסם.

הכתב נוב ראובני דיווח כי לפי התקנות שמקדם משרד הבריאות, אם בגופו של נהג ימצאו עד שלושה ננוגרם למיליליטר דם של THC, החומר הפעיל בקנאביס, הוא לא ייחשב עבריין באופן אוטומטי כפי שנהוג כיום. זאת, כל עוד הוא נוהג ברכב פרטי, אינו נהג חדש ולא מצויים בגופו סמים אחרים או אלכוהול. בית המשפט הפציר במשרד הבריאות להבהיר את החוק ולקדם תקנות בנושא כמה פעמים בעבר במסגרת פסקי דין.

משרד הבריאות מסר בתגובה כי בהגדרת "סם מסוכן" בפקודת התעבורה נקבע ששר הבריאות רשאי להחריג מההגדרה סמים מסוימים. במשרד הסבירו כי הסייג הזה נקבע בגלל שחומרים רבים המוגדרים משפטית כסמים מסוכנים - הם תרופות ששימוש בהן אין בו בהכרח כדי להשפיע בתנאים מסוימים על כושר הנהיגה. טיוטת התקנות פתוחה להערות הציבור עד ל-7 באוגוסט.

בחודש אפריל פרסם שר המשפטים גדעון סער טיוטת תקנות להערות הציבור, לפיהן שימוש עצמי בקנאביס יהפוך מעבירה פלילית לעבירה מינהלית שהעונש עליה יהיה קנס, בדומה לעבירות תנועה. משתמשים בסם יועמדו לדין פלילי רק במקרים חריגים.

לפי התקנות שהציע סער, הקנס שיוטל על משתמשי קנאביס לא יעלה על אלף שקלים, תבוטל האבחנה בין עבירה ראשונה לעבירות נוספות ותבוטל החרגתם של בעלי עבר פלילי. התקנות הצפויות לא יחולו על חיילי צה"ל, על שוטרים וסוהרים בשירות חובה ועל קטינים.

נהיגה בשכרות נהיגה מסכנת חיים קנאביס רפואי סמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד