כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

20 אסירי בית שמש סירבו להזדהות - ומעצרם הוארך

בית המשפט האריך את מעצרם של 20 ממפירי הסדר במתחם גולובנציץ, לאחר שסירבו להזדהות • הצהירו: "אנו לא מכירים בבית המשפט ומוכנים לשבת עוד במעצר כדי שהקברים לא יחוללו"

צילום: יעקב לדרמן
צילום: יעקב לדרמן

הבוקר (ג) התקיים בבית המשפט דיון בעניינם של 29 עצורי הפרות הסדר אתמול בבית שמש, החשודים בעברות של הפרת הסדר הציבורי, הכשלת שוטר, תקיפת שוטר, הצתה וגרימת נזק.

מעצרם של 20 מהחשודים הוארך עד מחר בשעה 15:00 - זאת לאחר שסרבו להזדהות.

7 חשודים נוספים שוחררו בתנאים מגבילים: ערבות עצמית וצד ג' על סך של 4000 ש"ח, הפקדה כספית על סך של 1000 ש"ח, והרחקה למרחק של 300 מטר למשך 90 יום מאתר הבניה.

שני עצורים נוספים, החשודים בהצתה אתמול בבית שמש, שוחררו על ידי בית משפט השלום בי-ם בתנאים הבאים: הפקדה על סך 1000 ש"ח, ערבות עצמית וערב צד ג' על סך 4000 ש"ח והרחקה ממתחם הבניה של 300 מטר למשך 90 יום. החשוד שלא הזדהה מבין ה-2 ישוחרר בתנאים הללו רק אם יזדהה בת.ז. בתחנת המשטרה לפני שחרורו.

הרב שישא, שדיבר מטעמם אמר בפתיחת הדיון כי "לפי דעתם מכיוון שמדובר בחילול קברים הם רוצים להישאר במעצר כדי למחות בכך על חילול הקברים".

נציגי המשטרה אמרו בדיון כי "המקום נבדק ע"י רשות העתיקות ונמצא כי אין במקום קברים ומעבר לכך ישנם גורמים בתוך המגזר החרדי עצמו שאף הם סבורים שניתן לבצע את עבודות הבניה במקום, וכאמור מדובר בחלק מסוים בלבד בתוך המגזר החרדי.

"במהלך הפרות הסדר אתמול שכללו התפרעות של מאות חרדים, התרחשו כניסות לא מורשות לתוך המתחם, ניסיון לשכב מתחת לגלגלי הטרקטורים, התנגדויות לפינוי מהמקום, התקפות שוטרים והצתות של החורש הטבעי סביב המתחם והצתות של פחי אשפה ודרדורם בעודם בוערים לעבר הכביש ברחובות הסמוכים.

"העצורים פרצו למתחם ופתחו בריצה לעבר כלי העבודה שהיו במקום וכאשר השוטרים ניסו להרחיקם מהמקום הם נשכבו על הקרקע וסירבו להתפנות".

אחד העצורים שלא הזדהה, אמר: "אני בן של הקב"ה ואני שמח שהוא בחר בי להיות בנו. הוא אוהב אותי. מתקרבים ימי הדין ואני שמח שהוא הזמין אותי שאוכל להגן על כבודו שמחולל בימים אלה. הוא הבעל בית של העולם. אנו לא מפחדים משום תנאים, ואין לנו בעיה לשבת בכלא עוד זמן, העיקר שיפסיקו את החפירות. "אנו לא מכירים בבית המשפט".
עצורים שחרור הזדהות הארכת מעצר הצתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד