כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

עתירת המשפחות השכולות נדחתה - המחבלים ישוחררו הלילה

בג"ץ הכריע כי אין מניעה משפטית לשחרור 26 המרצחים • רובינשטיין בביקורת חריפה: "שאלות על תבונת המהלך, מדוע שחרור כמקדמה למשא ומתן" • בני המשפחות מחו

הפגנת המשפחות. צילום: פלאש 90
הפגנת המשפחות. צילום: פלאש 90

בג"ץ דחה היום (ג) בשעות הצהריים את עתירת המשפחות השכולות וארגון 'אלמגור' נגד שחרורם לחופשי של 26 טרוריסטים נבחרים, עליהם החליטה ועדת שרי בראשות ראש הממשלה, במטרה לקדם את פתיחת המשא ומתן עם הפלסטינים.

"אין חולק כי הסוגיה המונחת לפתחו קשה ורגישה. לבנו עם משפחות נפגעי הטרור", כתב נשיא בית המשפט אשר גרוניס, שישב בהרכב. "רשאית הייתה הממשלה להסמיך צוות שרים מטעמה, שיהיה אחראי על הנושאים השונים הכרוכים בשחרור האסירים. סמכותה של הממשלה לקבוע כי ההחלטות בכל הנוגע לשחרור אסירים יתקבלו בצוות שרים מצומצם אושרה מספר פעמים בבית משפט זה", שב והדגיש.

"החלטות בעניין שחרור אסירים, בפרט כאשר הן מתקבלות במסגרת תהליך של משא ומתן מדיני, מצויות באופן מובהק בסמכותה ובשיקול דעתה של ממשלת ישראל, בהיותה אחראית על יחסי החוץ והביטחון במדינה. לממשלה נתונים הכלים הרלוונטיים לקבלת החלטות מסוג זה, ועליה מוטלת האחריות לקבלן", הוסיף.

השופט אליקים רובינשטיין הבהיר כי מבחינה משפטית הוא אכן מצטרף להכרעת הדין, אך הוא תקף במרומז את ההחלטה על שחרור מוקדם ללא תנאים. "אכן ייתכנו שאלות לגיטימיות לתבונת המהלך", כתב. "מדוע שחרור כמקדמה לקראת משא ומתן, שאיני יודע אם הייתה כמותה בעבר ולא אם בכלל בעקבות הישגים והתקדמות במשא ומתן, ומדוע נושא שארצות הברית המתווכת לא הייתה מיישמת לגבי עצמה כתנאי לפתיחת משא ומתן, הוא כשר כתביעה פלסטינית כזאת מישראל. כל אלה שאלות לגיטימיות - אבל במשפט עסקינן".

כמה מבני המשפחות זעקו לעבר השופטים במחאה, גם על כך שנמנעה מהם זכות הדיבור בדיון.

מארגון 'אלמגור' הגיבו: "בית המשפט העליון סגר היום את שעריו בפני המשפחות השכולות ונפגעי הטרור היהודים - מה שהוא לא עושה לכל פלסטיני, החל מהפסקת גדר הביטחון בעלות של מאות מיליונים ועד דרישות של מחבלים להפסיק טלטולים ונוהל שכן. הבג"ץ מחק למעשה את מעמד הקורבנות והעניק חסות לאנשי הטרור, שמפה ואילך יוכלו להוסיף ולדרוש שחרור רוצחים.

"זהו יום עצוב מאוד למשפחות השכולות ולחברה הישראלית, ויום ניצחון לארגוני הטרור ותומכיהם. מפה ניתן אור ירוק לאבו-מאזן לדרש שחרור עוד ועוד רוצחים, ואין שום מחסום חוקי בפניו. המשפחות השכולות רואות בזה שהפוליטיקה הבלתי מוסרית של רה"מ חדרה גם למסדרונות בית המשפט. בקריאה ראשונית, בית המשפט העליון החמיר את יחסו כלפי המשפחות השכולות ונפגעי העבירה וזרק אותם מכל מדרגות בית המשפט הגבוה לצדק. על זה נאמר: 'ויקו למשפט והנה משפך'. באין תקווה מרה"מ ומבית המשפט, אנו תולים את תקוותנו ב-80% מהעם שאומר לא להרס מערכת הצדק והמשפט".
אסירים שחרור בג''צ עתירה אלמגור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד