כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
עונת הפריימריז נפתחת

ראש בראש: מפלגת העבודה יוצאת לבחור מנהיג/ה

מפלגת העבודה היא הראשונה לפתוח את עונת הפריימריז עם בחירת יושב/ת ראש. הקלפיות ייפתחו ב-10 וייסגרו ב-8 בערב כאשר הניצחון ברור לחלוטין וכל הסקרנות הינה הפערים והאחוזים שבהן תנצח היו"ר המכהנת מרב מיכאלי

ראש בראש: מפלגת העבודה יוצאת לבחור מנהיג/ה
מצביע בפריימריז של העבודה צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

עונת הפריימריז נפתחת היום כאשר במפלגת 'העבודה' יבחרו היום כ-37 אלף מתפקדים את יושב ראש או את יושבת הראש הבאה שי/תצעיד את המפלגה לכנסת ה-25.

הקלפיות ייפתחו היום (שני) בשעה 10:00 בבוקר בכמה מוקדים ברחבי הארץ כאשר התוצאות יפורסמו סביב השעה 20:00.

בבחירות הללו מתמודדים ראש בראש היו"ר הנוכחית מרב מיכאלי מול מזכ"ל המפלגה ערן חרמוני שמחזיק בכוח רב בקרב המתפקדים ועשוי להרשים עם תמיכה משמעותית, כאשר לפי התחזיות סיכויו לנצח אפסיים ומזה שנים רבות המפלגה לא תדיח יושב ראש כהרגלה עשרות בשנים להחליף ראשים אחרי קדנציה אחת.

בעוד ערן חרמוני תומך בחיבורים של מפלגת העבודה עם גורמים נוספים כדוגמת 'מרצ' שנמצאת בסכנת הכחדה, מרב מיכאלי מתנגדת לחיבורים ומתעקשת על ריצה עצמאית של מפלגת העבודה גרידא. חרמוני לעומתה גם תומך בהבאת כוכבים בעלי שם והערצה שיזניקו אולי את התמיכה במפלגה בבחירות הללו.

באופן די מוזר, בעודו מתמודד בעצמו על התפקיד, גילה ערן חרמוני חוסר רצינות ואמר במפגש פעילים שקיים בסוף השבוע שעבר כי אם יבחר יפעל להביא את אייזנקוט לעמוד בראש הרשימה: "אייזנקוט לא צריך להסתפק במספר 2 או 3. הוא צריך להנהיג תנועה ולהנהיג את המדינה".

יוצא דופן: תמיכה מוצהרת ביושבת הראש הנוכחית

אתמול חתמו חברי הכנסת המכהנים של מפלגת 'העבודה' על מכתב משותף ופרסמו קריאת תמיכה במרב מיכאלי. "כולנו כסיעה, בצעד שלא נעשה מזה דורות במפלגת העבודה, תומכים במועמדותה של מרב מיכאלי ומקווים שחברות וחברי העבודה יביעו בה אמון מחודש", נכתב.

במכתב המשותף של כל חברי הכנסת נכתב: "לפני כשנה וחצי נבחרה מרב מיכאלי לשבת בראש מפלגת העבודה. מאז, פעלה באמונה ובנחישות בלתי נדלים על מנת להחיות את מפלגת העבודה. בתקופה זו, נשבה רוח מהפכנית במפלגה וזו צמחה ושגשגה מחדש וטיפסה להישג של שבעה מנדטים בבחירות האחרונות לכנסת ה-24".

"אנו, כל אחד ואחת מחברי הכנסת והשרים, מביעים הערכה עמוקה, ביחד ולחוד, על המנהיגות שגילתה מרב השנה, על היכולת לעמוד בראש משרד ממשלתי מורכב ולהרים סיעה מהקרשים; על היכולת לתמרן ולחיות במתח המתמיד שבין שמירה על יציבות הקואליציה לבין מימוש הערכים של מפלגת העבודה. על האמון שהיא העניקה לכל אחת ואחד ועל הגב שניתן לנו בכדי לקדם את הסוגיות הבוערות שהביאו כל אחת ואחד מאיתנו למשכן הכנסת או למסדרונות הממשלה."

"אנו קוראות וקוראים לכל אחד ואחת מחברי מפלגת העבודה לממש את זכותה הדמוקרטית ולהצביע לבחירות לראשות המפלגה, שמתקיימים מחר. כולנו כסיעה, בצעד שלא נעשה מזה דורות במפלגת העבודה, תומכים במועמדותה של מרב מיכאלי ומקווים שחברות וחברי מפלגת העבודה יביעו אמון בפעם השנייה במרב מיכאלי כיושבת-ראש מפלגת העבודה."

יצוין כי ב-9.8 יערכו הבחירות המקדימות (פריימריז) לבחירת הרשימה לכנסת.

פריימריז בעבודה בחירות לכנסת ה-25 ערן חרמוני מרב מיכאלי מפלגת העבודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד