כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

כל מה שחשוב לדעת על ביטוח דירה שכורה

מעבר לדירה שכורה דורש הרבה אנרגיות ומשאבים, אך לצד האריזות, ההובלות והתיקונים חשוב לזכור לרכוש פוליסה לביטוח דירה. בעת רכישת ביטוח לדירה, תוכל לבחור את הכיסויים המתאימים לך וליהנות מראש שקט. מה חשוב לדעת על ביטוח דירה שכורה? כל המידע בכתבה הבאה

כל מה שחשוב לדעת על ביטוח דירה שכורה
דירה שכורה צילום: פיקסביי

באופן כללי, ביטוח דירה מתחלק ל- 3 ביטוחים מרכזיים שמתאימים גם לדירה שכורה: ביטוח מבנה לדירה, ביטוח תכולה וביטוח צד ג'. ביטוח מבנה לדירה מעניק כיסוי לנזקים שונים שעלולים לקרות למבנה הדירה ולכל מה שמחובר אליה בקביעות, כגון: מערכות מיזוג ומרפסות. ביטוח מסוג זה לרוב כולל מגוון רחב של כיסויים: כיסוי לנזקי מים, כיסוי לנזקי אש, ברק או רעם, כיסוי לגניבה או פריצה ועוד.

ביטוח נוסף, שמתאים במיוחד לשוכרי דירות, הינו ביטוח תכולת דירה אשר מבטח את כל הרכוש, החפצים והרהיטים, אשר נמצאים בדירה והינם בבעלות המבוטח למעט פריטים חריגים עפ''י תנאי הפוליסה וסייגיה. ביטוח התכולה מעניק כיסוי לתכולת הדירה מנזקים אשר עלולים לקרות כתוצאה מאירועים שונים: התפוצצות או התלקחות, גניבה, שוד, פריצה או ניסיון לביצוע אחד מאלה, סיכוני מים ונוזלים אחרים ועוד.

בביטוח דירה שכורה, נוסף לביטוחים אלו, קיים ביטוח המשלב ומאחד בין שני סוגי הביטוח והוא נקרא ביטוח מבנה ותכולה. הביטוח כולל כיסוי למבנה ולתכולה יחדיו. ביטוח זה מקנה הגנה לדירה המבוטחת גם מנזקים הנגרמים למבנה הדירה וגם לתכולתה ביחד, זאת בהתאם לפירוט בתנאי הפוליסה.

כאמור, ביטוח מבנה ותכולה מכסים מקרים של פגיעה במבנה הדירה או בתכולתה. סוגי ביטוחים אלו אינם מכסים מקרים של פגיעה בבני אדם ברחבת הדירה. לכן, חשוב להוסיף לביטוח הדירה גם כיסוי צד ג' אשר מוסיף הגנה למקרה של (חלילה) פגיעה באדם אשר מתארח בדירה המבוטחת ואינו מתגורר או עובד בה.

אילו סעיפים חשוב שיופיעו בפוליסת ביטוח דירה?

כשוכר, עוד לפני חתימת חוזה שכירות הדירה, רצוי לבדוק האם קיים ביטוח לדירה. במידה והביטוח קיים, כדאי לבצע בדיקה ולבדוק למי הוא מעניק כיסוי, מי משלם את תשלומי הביטוח ועל מי חלים תגמולי הביטוח וההשתתפות העצמית. כל זאת חשוב לבחון בתחילת הדרך וטרם חתימת החוזה כדי למנוע אי נעימויות בהמשך.

לרבים מן השוכרים יש נטייה להתעלם מסעיף ביטוח הדירה בחוזה השכירות, מתוך מחשבה כי במקרה של נזק האחריות היא של בעל הבית, אבל בפועל זה לא תמיד המצב. במקרים של נזק לדירה גם השוכרים עלולים להיתבע על ידי בעל הבית או על ידי שכן שנפגע.

בהסכם שכירות דירה, כדאי לשים לב לכמה סעיפים רלוונטיים לדוגמא: בעת חתימת החוזה חשוב להוסיף סעיף המתייחס לוויתור על תביעות שיבוב הדדי הן של השוכר והן של המשכיר. במקרה בו נגרם נזק בדירה השכורה, חברת הביטוח עלולה לתבוע תביעת שיבוב את שוכרי הדירה כגורמי הנזק. לכן, כדאי להוסיף סעיף זה לפוליסה.

כאמור, צד שלישי הוא גורם המבקר בדירה כאורח ואינו מתגורר או עובד בה. אדם זה עלול להיפגע בדירה בשל רשלנות של השוכר או המשכיר. לכן, סעיף נוסף ולא פחות חשוב שיופיע בפוליסת ביטוח הדירה, הוא סעיף אחריות צולבת אשר מעניק כיסוי לנזק הנגרם לצד שלישי בעקבות רשלנות בעל הדירה או השוכר.

**כל האמור לעיל בכפוף לתנאי הפוליסה וסייגיה. הנ"ל הינו בגין הצעה בלבד ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ מקצועי.

ביטוח דירה דירה להשכרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד