כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
10 יתומים לא נשואים

תלמידיו של הרב גרודזיצקי: "השקיע בנו את חייו, כעת אנו מחזירים לילדיו"

בעקבות הטרגדיה הקשה של משפחת גרודזיצקי עם פטירתו של המחנך האהוב רבי חיים שמחה זצ"ל • התלמידים האוהבים שלמדו אצלו במשך עשרות שנים מתארגנים לעזרה • בביתו נותרו תאומים לא נשואים, בן ובת בני 20 ואלמנה שבורה שנותרה עם חובות מהטיפולים היקרים

תלמידיו של הרב גרודזיצקי: "השקיע בנו את חייו, כעת אנו מחזירים לילדיו"
הרב גרודזיצקי צילום: באדיבות המצלם

התארגנות מעניינת נרשמת בימים אלו, בקרב תלמידיו הרבים של המחנך הדגול והאהוב רבי חיים שמחה גרודזיצקי זצ"ל, שלמדו אצלו לאורך עשרות שנים בתלמודי התורה בהם עבד לאורך התקופה: 'אבני שלמה', 'חכמת שלמה', 'חמדת התורה', 'ת"ת אחיעזר', 'כנסת יהודה' ו'חפץ חיים', בירושלים וכן בתל ציון.

לחצו כאן כדי לסייע לאלמנה והתאומים היתומים של הרב גרודזיצקי זצ"ל>>>

הרב גרודזיצקי זצ"ל זכור כמחנך שהשקיע בתלמידיו הרבה מעבר למקובל. הוא היה מכין אותם לקראת המבחנים בישיבות הקטנות, ובתקופה זו של השנה לא נח ולא שקט, והיה לומד עם התלמידים המתקשים באופן פרטני, במשך שעות ארוכות, ופעמים רבות ללא כל תשלום, ובלבד שיגיעו מוכנים למבחן.

ואכן ראה ברכה בעמלו, ורבים מתלמידיו חבים לו את כל הצלחתם, לאחר שדאג עם יציאתם מהת"ת לשלב אותם בישיבות הטובות ביותר עבורם.
התלמידים מספרים שהקשר המיוחד בינו ובין תלמידיו החל מיד עם כניסתם ללמוד בכיתתו, הוא היה מרבה לשבת עם תלמידים באופן פרטני, לשמוע על המצוקות וההתמודדות שלהם, להדריך, לכוון לסייע ולהנחות, כשהוא מעצים אותם ומעניק להם ביטחון ושמחת חיים.

וכן, במשך שנים רבות היה מוציא לאור עלון שכתב בעצמו תחת השם 'שמחת חיים', אותו היה מחלק לתלמידיו הרבים וכן בשכונה ובמקומות נוספים, כשכל כוונתו להרבות שמחה של תורה ולהעניק לקוראים כלים להתמודדות עם קשיים ברוחניות ובגשמיות.

כשהתברר שהרב גרודזיצקי חולה, היה מצבו חמור מאוד. אבל הרופאים האמינו שהוא יצליח להחלים הודות לטיפולים המתקדמים שפותחו בסייעתא דשמיא כנגד המחלה הקשה.
הטיפולים עלו הון תועפות, משפחתו נדרשה לגייס מדי חודש אלפי שקלים כדי לממן את הכדור היקר שנאלץ הרב גרודזיצקי לבלוע.
ואכן, הטיפול חולל פלאות והמחלה החלה לסגת ולהיעלם מגופו.

אבל אז, כשכבר ראו את האור שבקצה המנהרה, וכשכבר חשבו שהמחלה עוד מעט מאחוריו, נדבק הרב גרודזיצקי בדלקת ריאות חריפה שהובילה לזיהום בדם ולקריסת מערכות.
הוא התאשפז למשך שבוע, הונשם והורדם כדי לאפשר לגופו להתמודד בצורה טובה יותר עם הדלקת, אבל דלקת הריאות הכתה בגוף החלוש והמיוסר מהטיפולים הקשים שנאלצו הרופאים להעניק לו.
בגזירת שמים גברו דלקת הריאות והסבוכים שלה, על גופו החלוש של המחנך הדגול, והוא השיב את נשמתו ליוצרה בטהרה.

אחר מיטתו צעדו בני משפחתו, ובהם אלמנתו השבורה וזוג התאומים, הבן והבת בני ה-20 שלא זכו שאביהם ילווה אותם אל מתחת לחופה.

התלמידים האהובים החבים לו הכרת הטוב עמוקה, מתארגנים, והתקווה היא שהם יצליחו לגייס בימים הקרובים סכומי כסף משמעותיים להקמת קרן שתסייע לאלמנה בכלכלת הבית החודשית, ובהשאת התאומים היתומים.

לחצו כאן כדי לסייע לאלמנה והתאומים היתומים של הרב גרודזיצקי זצ"ל>>>


קופת העיר עשרה יתומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד