כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
הח"כ פנה לשרה

מחסור בכוח אדם? דתיים לא מתקבלים לעבודה: "אפליה חמורה ופסולה"

"פגיעה במקום עבודה על רקע אמונה דתית היא אפליה חמורה ופסולה שיש להפסיקה באופן מיידי". כך כותב חבר הכנסת סמוטריץ במכתב לשרת התחבורה מיכאלי לאור פניות שהגיעו ללשכתו משומרי שבת שלא התקבלו לעבודה ברשות שדות התעופה שמגייסת בימים אלה עובדים כדי להתגבר על המחסור בכוח האדם

מחסור בכוח אדם? דתיים לא מתקבלים לעבודה: "אפליה חמורה ופסולה"
משלוח של תרופת פאקסלוביד בנתב"ג צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

למרות המשבר הקשה בכח האדם בנתב"ג, אפליה קשה נגד דתיים בגיוס עובדים לרשות שדות התעופה.

שר התחבורה לשעבר ויו״ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ׳ פנה הבוקר (שני) לשרת התחבורה מרב מיכאלי בדרישה להפסיק את האפליה הפוגענית נגד דתיים ובו בעת לייצר פתרון ממשי למצוקת כח האדם ברשות שדות התעופה.

במכתבו אליה כותב סמוטריץ': "בתקופה האחרונה מערך הטיפול בנוסעים ברשות שדות התעופה נמצא בקריסה מוחלטת, תורים אינסופיים, מזוודות שהולכות לאיבוד ולא מגיעות יעדן, וזעם ציבורי יוצא דופן. במשך שנה שלמה שבה היה באפשרותך להיערך לחזרת התעופה למסלולה לא ביצעתם את הדרוש והציבור משלם את המחיר".

"לאור המצב הקטסטרופלי יצאה רשות שדות התעופה בקמפיין נרחב לגיוס מידי של עובדים בתפקידים שונים בכל להקל על העומסים ולשפר את השירות".

השר לשעבר מספר לשרה הנוכחית: "ללשכתי הגיעו בימים האחרונים פניות מיהודים שומרי מסורת שפנייתם נדחתה בשל אמונתם. בתשובת הרשות נכתב במפורש שבמסגרת העבודה מחויב העובד לעבודה במשמרות בשבתות ובמועדי ישראל".

"ראשית כל", כותב הח"כ, "יש לשנות את הנוהל הנפסד שפוגע באופן ישיר ברבים מאזרחי המדינה שמעוניינים לשבות בימי המנוחה וכמובן שאין לכפות עליהם דבר שכזה.
פגיעה במקום עבודה על רקע אמונה דתית היא אפליה חמורה ופסולה שיש להפסיקה באופן מיידי".

"זאת ועוד, לאור מצוקת כוח האדם יוצאת הדופן שפוגעת בכל אזרחי ישראל ישנה הזדמנות משמעותית לשנות גישה, ולאפשר קליטה של עובדים רבים לימי החול באופן שיקל על העומסים בהם. פתיחת רשות שדות התעופה לעבודה בימי חול תוסיף פוטנציאל של אלפי עובדים רבים שנדרשים עכשיו לרשות כמו אוויר לנשימה".

לדבריו, "קליטת העובדים תתן פתרון משמעותי בימי החול, דבר שיקל באופן מיידי על העומסים הקיימים ולצערנו עתידים ללכת ולהתגבר בחודשי הקיץ. גם אם לא יהיה בכך להביא פתרון לעומסים בשבתות סוף כל סוף הדבר יפתור 6/7 מהבעיה...".

לסיום כותב סמוטריץ' למיכאלי: "אני דורש ממך להפסיק את האפליה הפוגענית ובו בעת לייצר פתרון ממשי למצוקת כח האדם ברשות שדות התעופה".

"לא יעלה על הדעת שבעוד אזרחי ישראל נאנקים תחת התורים ואיבוד המזוודות יוותרו הרשות ומשרד התחבורה על כח אדם איכותי ויעיל".

אפליית חרדים עבודה בשבת רשות שדות התעופה נמל התעופה בן גוריון נתב"ג בצלאל סמוטריץ מרב מיכאלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד