י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"הוסתרה הכוונה האמיתית"

השופט נזף וביטל מכרז של מחיר למשתכן וזו הסיבה

ביהמ"ש בביקורת חריפה נגד המדינה על דירות במחיר למשתכן ששווקו לערבים בלבד: "התנהלות של עמימות ומסתורין" • השופט נזף: חרף הוראת ביהמ"ש - היועמ"שית לא נקטה עמדה בשאלה המשפטית

השופט נזף וביטל מכרז של מחיר למשתכן וזו הסיבה
אילוסטרציה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

בית המשפט המחוזי בתל אביב ביטל אתמול (ראשון) מכרז של דירות במחיר למשתכן שיועדו לערבים בלבד ביפו, תוך שמתח ביקורת חריפה נגד המדינה על שפעלה להסתיר את העובדה שהדירות משווקות לערבים בלבד, ובכך מנעה התנגדות משפטית למהלך.כך מדווח כתב המשפט נטעאל בנדל ב'ישראל היום'.

השופט קובי ורדי קבל על כך שהמדינה לא חשפה בפני ביהמ"ש את זהות הגורם שקיבל את ההחלטה, וקבע כי הציגה לו עובדות שאינן נכונות. עוד מתח השופט ביקורת על היועצת המשפטית לממשלה, שחרף הוראת ביהמ"ש לא נקטה עמדה בשאלה המשפטית של הקצאת דירות לערבים בלבד.

כאשר פורסם המכרז לדירות במחיר למשתכן במתחם אצטדיון מכבי יפו, קבעה המדינה כי 30 יחידות יוקצו ל"בני המקום תושבי יפו". בהמשך, החליטה עיריית תל אביב כי מדובר בערבים בלבד, בלא שפרסמה זאת - החלטה שאותה גילו במקרה עוה"ד איתמר מירון ואלחנן מירון, שעתרו נגדה בשם תושבי יפו היהודים.

השופט ורדי קבע כי העירייה והמדינה לא נהגו בשקיפות והסתירו כי המכרז מיועד לערבים בלבד, וכתוצאה מכך לא נתקפו משפטית בעתירות - עד לעתירה הנוכחית. הוא כתב: "הפסול הוא בכך שהוסתרה הכוונה האמיתית להקצות את הדירות לתושבי יפו הערבים, אף שזה לא נאמר בשום מקום".

עוד ציין השופט כי לפנייתו לנציג המדינה, בדיון לפשר ההסתרה, "לא ניתנו הסבר או תשובה של ממש", וכאשר תהה מי בכלל קיבל את ההחלטה להקצות דירות לערבים בלבד - "היו תשובות מתחמקות, שלא נתנו כל מענה לשאלות בסיסיות אלו. קשה להאמין שהמדינה מקבלת החלטות 'בשושו'. הדברים תמוהים".

עקב כך, ביטל השופט את המכרז ונזף במדינה על שהיה עליה "לעשות זאת בצורה סדורה וראויה ובלא להתפרק מחובותיהן המנהליות". עם זאת, השופט לא התייחס לסוגיה המהותית של הקצאת דירות לערבים בלבד - "אינני מביע דעה לעצם עניין עקרוני, מהותי וחשוב זה".

ערבים יפו מחיר למשתכן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד