כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"רעבות ללחם"

מחריד: הצצה למצבן של שתי הנערות שהתייתמו מאב ואם

הן שתי נערות שנשארו לבדן בבית שעומד לקרוס זאת לאחר שהן התייתמו מאב ואם • מצבן העגום שנחשף מיד לאחר פטירת האב אמור לזעזע אותנו ולגרום לנו לעשות משהו למענן • "המקרר בבית ריק לחלוטין, הבטן נקרעת מרעב"

מחריד: הצצה למצבן של שתי הנערות שהתייתמו מאב ואם
הרב תם זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

זה היה לפני כעשר שנים, טליה וצופיה עמדו אז מסביב למיטת חולייה של האם, מרת שרית תם ע"ה, הידיים שלהן רעדו, הלבבות הלמו מפחד ומחלחלה, המכשירים שהקיפו את האם ציפצפו ללא הרף, רעש מחריש אוזניים, צפצופים כאלה שגברו והלכו, זינקו וירדו, ובעצם הוכיחו כאלף עדים על מצבה העגום והקשה של האם הצעירה, בת שלושים ושמונה בלבד ששכבה באותה העת על ערש דווי. בין חיים למוות.

לחצו כאן לסיוע עבור משפחת תם>>>

פניה של האם הלכו והחווירו, נשימותיה נעשו קשות והרופאים חמורי הסבר הודיעו לבני המשפחה כי עליהן להיפרד מהאם. זעקות השבר שנשמעו באותה העת בחדר הצר שבבית החולים המיסו כליות ולב. הנערות הצעירות החזיקו בידיה של האם והבינו שזו הפעם האחרונה שהן רואות אותה, שזו הפעם האחרונה שהן מרגישות אותה.

עוד באותו הערב הן ליוו אותה למנוחת עולמים. רגבי העפר נרטבו בדמעותיהן של בני המשפחה שלא האמינו שאמא איננה, שלא האמינו שהאמא הצעירה והשמחה שלהם הלכה והשאירה אותן לבד. מאז חייהן הפכו לשברירים במיוחד. האב שנשאר לבדו בבית עם הבנות הלך ונחלש, כוחותיו בקושי רב עמדו לו, והן, שתי ילדות קטנות לא ידעו את נפשן, לא ידעו כיצד להמשיך בשגרת יומן.

מאז כברו עשור, בדרך לא דרך הן שרדו את הקושי, אך מעולם הן לא שבו לשגרת יומן. הגעגועים לאמא שהלכה ואיננה הציפו את ליבן, וקרעו אותן לגזרים. בערב חג השבועות האחרון הן הבחינו שפניו של אביהן חיוורות, שגופו כבר בקושי רב נשמע לו, הן לקחו אותו למרפאת טרם, שם הבדיקות יצאו תקינות.

הרופאים תלו את סיבת החולשה בנגיף הקורונה בו הוא חלה לא מזמן והוא שב לביתו. היה זה בעוד ביקש סתמי כשהוא יצא מן הבית לתפילת השחרית, בדרכו הוא פגש באחיו ושח בפניו שהוא ממש חש ברע. האח הפציר בו לשוב לביתו ולנוח קמעא, אך גם הוא לא חלם בחלומות הכי פרועים שלו שזו הפעם האחרונה שהוא משוחח עם אחיו האלמן, שזו הפעם האחרונה שהם נפגשים ברחוב.

האב שב לביתו, התיישב על הספה, ניסה לנוח מעט, אך רגעים לאחר מכן הוא השיב את נשמתו ליוצרה. הילדים ששהו באותה העת בבית הבחינו שפניו של האב מונחות בצורה מוזרה, הם מיהרו לגשת לעברו ואז הם הבחינו בגרוע מכל. אבא לא מגיב. הם הזעיקו את כוחות ההצלה שלמרבה בצער נאלצו לקבוע את פטירתו למגינת לב.

באותו הערב העיר רחובות בכתה אחר מיטתו, והנערות, טליה וצופיה בכו את נפשן בבכי תמרורים, כעת לא רק שאין להן אמא, כעת גם אבא אין להן. הן נותרו ממש לבד, ללא משען ומשענת, ללא עזרה, ללא אבא שיתמוך, ללא אמא שתחבק.

מצבן העגום נחשף כעת לאחר הפטירה של האב, מצב שאסור לנו להתעלם ממנו. שתי נערות צעירות שנותרו לבדן, שתי נערות צעירות שקמות בבוקר למקרר שהוא ריק לחלוטין. הרעב מציק להן, הדאגה מפני העתיד שוברת את ליבן, ולהן, אין הרבה ברירות, אין הרבה מה לעשות.

קול זעקתן הגיעה עד לשולחנם של צדיקי הדור אשר מיהרו לפתוח קרן למענן בקופת הצדקה המהודרת "קופת העיר", קרן אשר תעניק להם עתיד בטוח, קרן אשר תדאג שחלילה הן לא תתמוטטנה, שחלילה הן לא תרעבנה ללחם. כעת זה הרגע שלנו להושיט להן יד, לסייע להן שחלילה הן לא תקרוסנה מהקושי, שחלילה הן לא תשארנה שם לבדן ללא עזרה וסיוע. הקליקו כאן וכעת והצילו את שתי הנערות שהתייתמו מאב ומאם.

לחצו כאן לסיוע עבור משפחת תם>>>

קופת העיר נערות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד