כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
החקירה הנגדית נמשכת

משפט נתניהו: "מילצ'ן חילק לכולם סיגרים - חבר של ליברמן ולפיד"

בבית המשפט המחוזי בירושלים נמשכת החקירה הנגדית של העוזרת האישית של אמנון מילצ'ן, הדס קליין שהכחישה ציטוטים מחקירתו של מילצ'ן, בהם אמר כי הוא נוהג לקנות לכל האורחים שלו סיגרים | היא הודתה כי ליברמן ולפיד חברים של המיליארדר אך הם כבר לא בקשר

משפט נתניהו: "מילצ'ן חילק לכולם סיגרים - חבר של ליברמן ולפיד"
אילוסטרציה צילום: Unsplash

הבוקר (שני) המשיכה בבית המשפט המחוזי בירושלים החקירה הנגדית של הדס קליין, העוזרת האישית של ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר, בתיק 1000. בהגנה מבקשים לפסול את תיעוד רכישת המתנות לזוג נתניהו, אותו הביאה למשטרה. זאת, בטענה שמילצ'ן ופאקר לא נתנו הסכמה להוציא את החומרים, ושהמשטרה בעצם הפעילה אותה כדי לקבל את התיעוד במקום להוציא צו חיפוש. לדברי קליין, עורך דינה בזמן החקירה, בועז בן צור, הזהיר אותה שבקשת הסכמה תהיה שיבוש חקירה.

מתחילת הדיון חזרה ההגנה שוב ושוב על השאלה בסוגית ההסכמה. קליין השיבה: "אשמח שתעלה לדוכן העדים את עורך הדין בעז בן צור". אחרי דברים אלה, השופטת ביקשה מקליין להתמקד בתשובה, וקליין אמרה נסערת: "אני מרגישה כמי שהופכת לזאת שעשתה דבר לא תקין בזמן שאני רק נותנת עדות".

חדד טען כי המסמכים שמסרה קליין לחוקרי המשטרה אינם קבילים. "הטענה היא שמדובר במסמכים שהושגו במרמה", אמר. "בעלי המסמכים לא יודעים שמעבירים את המסמכים הללו. משטרת ישראל לא רשאית להפעיל אדם אחר (קליין), להציג מצג שווא ולהשיג כך מסמכים". התובע בתיק, אלון גילדין, טען כי צו חיפוש ותפיסה שהוצא מראש מתייחס גם למסמכים אלה. השופטים דחו את בקשתו של הסנגור ואמרו כי אין מקום לדון בה בשלב זה. "זה (ההסכמה להעברת המסמכים) עניין שצריך יהיה לברר עם מילצ'ן", אמר השופט משה בר-עם, וראשת ההרכב רבקה פרידמן-פלדמן תהתה "למה עכשיו זה הזמן לזה".

עו"ד חדד הציג בפני קליין קטעים מחקירותיה במשטרה, בהם החוקר דני יופה מציע לה לדבר עם סנ"צ מומי משולם, ראש צוות החקירה, והם מתייחסים לכך שכך הם נוהגים בכל חקירה. "יש נוהל של גריסת מסמכים ויש נוהל שאומרים שלום למומי משולם", אמר חדד. הוא הציג קטע בו קליין מודה לחוקרים, ושאל אותה: "למה את מודה לחוקרים על הכול? חוקרים שחקרו את הבוס שלך לפני רגע על שוחד?".

עורך דינו של נתניהו, עמית חדד, בבית המשפט. צילום: יונתן סינדל, פלאש90

קליין הסבירה כי היא הודתה לחוקרים על הטיפול בתלונתה על אדם שהתקשר אליה והתחזה לתנ"צ כורש בר נור, ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה, כדי לדלות מידע על החקירה. "ראיתי שהם לוקחים את זה בשיא הרצינות. התקשר אליי בחור שהציג את עצמו ככורש ברנור ואמר: את יודעת שחתמנו על הסכם מדינה עם ארי הרו, אנחנו דואגים לארנון, אנחנו רוצים לדעת אם אפשר לסמוך על הבחור שלך. אמרתי איזה בחור? על מה אתה מדבר? אני מרגישה תודה שמישהו דואג לי. דיברו פעם אחת עם הבת שלי בבית. למחרת אני מדברת עם בחור ומאוד נבהלתי. עברתי תקופה קשה ולא פשוטה, אמרתי לו או שאתה עיתונאי ואם אתה כורש, מראש אני מבקשת סליחה, תזמן אותי אליך בחקירה באזהרה".

חדד שאל את קליין גם על הקשר בין מילצ'ן לשר האוצר איווט ליברמן ולראש הממשלה כיום, יאיר לפיד. "חברים", אמרה קליין. לשאלת חדד מה טיב הקשר כיום, השיבה העדה כי "מילצ'ן לא מדבר איתו שנים. מאז שהתחילו החקירות".

חדד: מילצ'ן מביא לכל האורחים סיגרים זה לא רק לנתניהו

חדד ציטט מדברי מילצ'ן בחקירתו, שלפיהם בביתו בבית ינאי "תמיד יש סיגרים", וכי הוא מחלק לאורחים "בין שני סיגרים לקופסה". קליין אמרה בתגובה: "ארנון לא קונה את הסיגרים. אם הוא ייתן לאורחים מזדמנים נישאר בלי סיגרים להמשך". חדד המשיך: "הנהג של מילצ'ן סיפר שהיו נותנים סיגרים לאורחים שמגיעים". קליין אמרה: "אני לא מכירה דבר כזה. אני מניחה שיונתן אומר אמת". חדד הזכיר כי חסון העיד שב"חדר הפגישות" בבית היו מצית וקוצץ סיגרים. "ברור", הגיבה קליין, "נתניהו היה מתארח בחדר פגישות".

חדד הקשה: "מילצ'ן אירח בנקאים, שחקנים. אורחים אחרים. ציפי לבני, אולמרט, איווט ליברמן, שמעון פרס, אהוד ברק, טוני בלייר, יוסי כהן ועוד ועוד, ואני אומר לך שדרך האירוח עם סיגרים ושמפניות הייתה נהוגה". קליין ענתה: "לא ראיתי לא את ברק, לא את לפיד ואפילו לא את יוסי כהן מעשן סיגר. טוני בלייר בחיים לא עישן סיגרים". חדד הוסיף: "אמרת שיאיר לפיד אוהב סיגרים וקוניאק". העדה הכחישה: "אני לא אמרתי דבר כזה".

"ההתנהלות של אירוח עם סיגרים ושמפניה בלי הרף זה דבר שראית", אמר חדד לקליין, והיא ענתה: "לא בלי הרף. שתו אצלנו שמפניה וגם טקילה וגראפה ו-וודקה, ויסקי של 30 שנה, כל אחד לפי אהבתו". הסנגור המשיך: "מילצ'ן כל חייו קנה המון סיגרים ושמפניות. ככה הוא אירח בלי קשר לנתניהו". קליין השיבה: "אתה אומר ואני אומרת דבר אחר. אני לא חוזרת בי, זה מה שאני מכירה. יבוא ארנון ויגיד 'נתתי לאחרים'? אני לא מכירה דבר כזה. מי שקנה אותם זה אני ויונתן".

חדד הקרין קטע מטקס הענקת פרס למילצ'ן בהוליווד, שם נתן לו המנחה סיגר "עבור כל מה שעשה למען תעשיית הסיגרים באמריקה", והציג גם שער של מגזין לחובבי סיגרים, שעליו הופיעה תמונתו של המפיק. "כולם יודעים שארנון מחלק לאורחים שלו סיגרים", טען הסנגור, וקליין שבה ואמרה: "אני לא מכירה את זה. אני יודעת רק מה שקורה פה".

שמפניות היה גם אצל פרס

חדד עבר לחקור את קליין בנוגע לביקור של פאקר בבית הנשיא בשנת 2013. "בביקור הזה למה לא סיפרת שהגיעו עשרות שמפניה לבית הנשיא? כמה בקבוקים הגיעו למפגש הזה?", שאל. קליין השיבה: "אני לא זוכרת שהגיעו בקבוקים, אולי שלושה, בצידנית".

"יש פגישה ב-2013 בבית הנשיא, את יודעת? הבאתם שף לבית הנשיא?", שאל הסנגור, וקליין אמרה כי היא אינה זוכרת שהובא שף לאירוע. חדד שאל גם על שמפניות. "אולי הגיעו שמפניות, זה בבודדים, אני לא זוכרת מאסה", אמרה קליין. "בודדים ייתכן מאוד".

קליין סיפרה כי נתניהו בלם תרומה של פאקר למרכז פרס לשלום. "הוא רצה לתרום למרכז פרס שלושה מיליון דולר ונתן הבטחה לשמעון פרס. ארנון שמע על זה והרים טלפון למר נתניהו... הוא אמר שמר נתניהו כועס מאוד, כי הוא היה נותן רשימה אחרת למי לתרום אנשים (ואומר) שנעצור מיד את התרומה למרכז פרס. מיליון אחד כבר תרמנו, ובזה נעצרה התרומה". לשאלת חדד אמרה העדה כי מילצ'ן רחש לפרס "הערצה", וכי גם פאקר "מאוד אהב אותו".

בשני ימי העדות הקודמים של קליין, בהם נחקרה על ידי המדינה, קליין העידה על קו אספקה במאות אלפי שקלים לבקשת הזוג נתניהו. בשבוע שעבר פרקליטו של נתניהו, עורך הדין עמית חדד, ניסה להראות כי היה מדובר בסכומים נמוכים בהרבה, וכי המתנות ניתנו בהדדיות ובמסגרת חברות. מחר יהיה יום הדיונים האחרון לפני הפגרה, ובספטמבר צפויה החקירה הנגדית להימשך.

משפטו של בנימין נתניהו הדס קליין עו"ד עמית חדד ארנון מילצ'ן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד