י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מתקפה משמעותית

רוסיה מחזקת את הביצורים: אוקראינה רוצה לשחרר את חרסון

על פי הדו"ח שפרסם אתמול משרד ההגנה הבריטי, רוסיה החלה לפעול במשנה מרץ לחיזוק הביצורים וקווי ההגנה שלה בדרום אוקראינה, באזור שנכבש על ידה במחוז חרסון, ובכלל זה העיר חרסון עצמה

רוסיה מחזקת את הביצורים: אוקראינה רוצה לשחרר את חרסון
ההרס בעיר מיקולייב צילום: עיריית מיקולייב

לאחר שבתקופה האחרונה רמזו בכירים אוקראינים בכמה הזדמנויות, על כך שהם חותרים לשחרר את העיר חרסון מהכיבוש הרוסי, האוקראינים עושים הכול כדי שזה יקרה, בין היתר קראה ממשלת אוקראינה לאזרחיה המתגוררים בחרסון, להשתדל לעזוב את העיר מוקדם ככל האפשר.

הסיבה: משום שבקרוב תיפתח המערכה לשחרור העיר מידי האויב הרוסי השולט בה מאז תחילת המלחמה במזרח אוקראינה. רוסיה כבר העניקה אזרחות רוסית לכלל התושבים בחרסון, אסרה על שימוש בכסף האוקראיני במדינה, והעבירה את כל המערכות הפיננסיות והמסחריות לשימוש ברובל רוסי.

הפגנות של התושבים נגד הכיבוש הרוסי נתקלו באלימות קשה מצד צבא רוסיה שפיזר את ההפגנות בכוח. באחרונה תקפה אוקראינה כמה בסיסים רוסיים באזור, כולל מחסני תחמושת, מפקדות וריכוזי חיילים, וברוסיה מבינים שהצבא האוקראיני אכן מתחיל להיערך לקראת מתקפה משמעותית על חרסון, בניסיון לשחרר אותה מהכיבוש הרוסי.

בהתאם לכך, כך לפי הדו"ח של המודיעין הבריטי, פועלת רוסיה לחזק את אחיזתה במחוז ובעיר, על מנת להקשות על האוקראינים להשיג את מטרתם. במקביל מגבירה רוסיה את הקצב בניסיונותיה לכבוש את החלקים במחוז דונייצק שעדיין לא נכבשו על ידה.

זאת, לאחר שרוסיה כבר השלימה את הכיבוש של כל מחוז לוגנסק. נראה שהרוסים רוצים לרשום כמה שיותר הישגים צבאיים, לפני שאוקראינה תקבל משלוחים נוספים של נשק מערבי איכותי, בדומה למשגרי הרקטות הרב קניים, ותותחי ההוביצר שסופקו לאוקראינה בשבועות האחרונים, וחוללו שינוי של ממש ביכולות האוקראיניות בשדה הקרב.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין טילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד