י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
במקום לפרוץ פנימה

הטבח בטקסס: מפקד המשטרה תועד מנהל מו"מ עם הרוצח

מפקד המשטרה המקומי תועד עומד מחוץ לכיתה בבית הספר בטקסס, בו חמוש בן 18 ביצע טבח, ומנהל משא ומתן עם הרוצח סלבדור ראמוס. הורים זועמים וחברי קהילה קראו לפטר את מפקד המשטרה

הטבח בטקסס: מפקד המשטרה תועד מנהל מו"מ עם הרוצח
השוטרים עומדים בחוסר מעש צילום: צילום מסך

צילומי מצלמות הגוף תיעדו את הרגע בו מפקד משטרת בית הספר אוואלדה בטקסס התחנן שוב ושוב בפני חמוש בן 18 להניח את נשקו לאחר שפתח באש בכיתה. מפקד המשטרה פיטר ארדונדו תועד עומד מחוץ לכיתה בבית הספר בטקסס, מנסה לנהל משא ומתן עם הרוצח סלבדור ראמוס.

בתיעוד הוא נשמע מנסה לשכנע את הנער לדבר איתו, מנסה להבטיח לו ש'זה יכול להיות בצורה רגועה' ומבקש ממנו "אנא הניח את הנשק שלך". למרות הפצרותיו, נשמע סבב יריות נוסף מהכיתה.

"אתה שומע אותי אדוני?" הוא שאל. "אדוני, אם אתה שומע אותי, בבקשה הנח את הנשק שלך, אדוני. אנחנו לא רוצים שאף אחד אחר ייפגע". הורים זועמים וחברי קהילה קראו לפטר את מפקד המשטרה ארדונדו מאז הטבח ב-24 במאי שהותיר 21 הרוגים, 19 ילדים ושתי מורות. הוא הוצא לחופשה מנהלית בחודש שעבר.

ראש עיריית אוואלדה, דון מקלוהן, חשף בעבר שמנהל משא ומתן במקום ניסה להתקשר ליורה ראמוס, אך החמוש מעולם לא ענה לטלפון. בינתיים, ועדת החקירה פרסמה ביום ראשון דו"ח ראשוני שחשף כי גורמים רשמיים מצאו "כשלים מערכתיים מרובים" ומנהיגות לקויה של רשויות אכיפת החוק ביום הירי.

הסרטון החדש שפורסם מראה כי ארדונדו ניסה לדבר עם היורה ראמוס מספר פעמים ממסדרון בית הספר. במהלך הניסיון הראשוני שלו לתקשר, נדמה שארדונדו לא מודע לכך שראמוס התבצר בכיתה עם תלמידים. "תודיע לי אם יש שם ילדים או משהו" התחנן ארדונדו. "זה יכול להיגמר בצורה רגועה". הקצין, נשמע ממשיך: "אתה יכול להגיד לי את השם שלך, משהו שיכול לעזור בבקשה?" אבל, ראמוס לא ענה.

דקות לאחר מכן התריע מוקד החירום 911 למשטרה כי תלמיד התקשר, וחשף שילדים ומורים לכודים עם החמוש. שש דקות לאחר מכן נראה ארדונדו מנסה לפתוח את הדלת לכיתה סמוכה עם סט מפתחות, אך לא מצליח לעשות זאת.

הוא מעביר את המפתחות לשוטר אחר שאכן נכנס לחדר. שוטרים נוספים, משוריינים כבדים יותר, מגיעים למקום, אך נראה כי לא ננקטו פעולות. חלפו לפחות 30 דקות עד שהמשטרה נכנסה לכיתה שבה התבצר ראמוס והרגו אותו.

טקסס ירי טקסס הרוגים ופצועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד