כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

איך לנהוג עם תינוק? כך תשמרו על בטיחות התינוק ברכב

כל נהג חייב להיזהר בכביש, ולשם כך עליו לוודא שהרכב מצויד בכל אמצעי בטיחות נדרש, אבל הדבר נכון שבעתיים כאשר בין הנוסעים ברכב ישנו תינוק. כדי לשמור על בטיחותם של הנוסעים הקטנטנים שלנו, יש לנקוט משנה זהירות. הכתבה תציג כיצד יש לאבזר את הרכב מבחינה בטיחותית כדי לשמור על תינוקות בזמן נסיעה ברכב

איך לנהוג עם תינוק? כך תשמרו על בטיחות התינוק ברכב
תינוק ברכב צילום: unsplash

חודשי ההיריון האחרונים הם חודשים מרגשים שמעוררים הרבה חששות, שאלות ומשימות, וביניהן ההצטיידות לקראת בואו של הדייר הקטנטן והחדש לבית. לקראת הלידה, תצטרכו להכין את הבית ולרכוש ציוד וריהוט שילוו את התינוק, אך מה לגבי הרכב? בין אם אתם מתכוונים לרכוש או להחליף רכב לקראת הלידה, ובין אם ברשותכם רכב או שניים חדשים ובמצב מצוין - יש כמה דברים שקריטי לדאוג להם עוד לפני שיוצאים ממחלקת היולדות. 

מדד הבטיחות – קריטריון חשוב בנסיעה עם תינוק

יכול להיות שאת הרכב הראשון שקניתם בתור סטודנטים או אחרי התואר, בחרתם בעיקר לפי המחיר. יתכן גם כי רכב פנאי שטח שקניתם כדי לפנק את עצמכם, היה בעיקר נוח לטיולים ולנסיעות ארוכות.  העניין הוא שכאשר הופכים מזוג למשפחה, מאזן הקריטריונים משתנה ומעבר לשאלה אם ובטיחות הופכת להיות קריטריון מאוד חשוב, ואולי החשוב ביותר, בבחירת רכב, בין אם מדובר על רכב קרוסאובר, ג'יפ או כל סגמנט אחר. אתם כבר לא יכולים להרשות לעצמכם לנהוג, ודאי לא להסיע, ברכב שלא מצטיין בבטיחות, כשאתם הורים ומישהו קטנטן תלוי בכם.

רמת אבזור רכב – משרד התחבורה

משרד התחבורה מציג דירוג ברוח שונה מעט, שמטרתו היא עידוד משלם המיסים הישראלי לרכוש רכבים עם אבזור בטיחות מקסימלי. על כן בדירוג זה, דגם הרכב צובר ניקוד הנע בין 0-10.5, כאשר כל אביזר מזכה בחצי נקודה או בנקודה שלמה. הדירוג מתעדכן באופן שוטף, כאשר בשנת 2021 נוספו שלוש מערכות לדירוג, ביניהן מערכת המתריעה במצב בו הנהג עייף או שדעתו מוסחת, וכן מערכת עזר המתריעה על שכחת ילד ברכב. כדאי לבדוק את דירוג הבטיחות של הרכב, גם משום שדירוג גבוה משפיע על מיסוי והטבות מס.

על איזה מערכות לא כדאי לוותר בשום אופן?

מלבד התרעה על שכחת ילד ברכב, חשוב לוודא שהרכב שאתם קונים כולל מערכת שתפקידה לזהות מצב של אי שמירת מרחק, מצלמת רוורס המאפשרת לראות את השטח שנמצא מאחורי הרכב בעת נסיעה בהילוך אחורי, וכן מערכת שתפקידה בקרה על סטייה מנתיב.

מושב בטיחות – אל תניעו בלעדיו

מעבר לכל המערכות ברכב עצמו, כאשר תינוק או פעוט נוסעים במכונית, בין אם מדובר ברכב פרטי או במונית, עליהם לשבת במושב בטיחות ייעודי המותאם להם ובו הם חגורים. זוהי גם חובה חוקית אך גם החובה שלנו כלפי הילדים הנוסעים ברכב, שבשל גודלם, אינם מוגנים בעת הנסיעה כמו הנהג או הנוסע הבוגר שלצידו. חשוב שתבחרו מושב בטיחות איכותי שעומד בתקני בטיחות מקסימליים ומבחני ריסוק. שימו לב שהתקנה לא נכונה של מושב הבטיחות מעמידה בסיכון את יכולתו להגן על תינוקכם, ולכן חשוב שתתייעצו עם המוכרים בחנות ממנה רכשתם את מושב הבטיחות אודות התקנת המושב.

 הימנעו מהסחות דעת ומחוסר ריכוז

כשנוסעים עם תינוק ברכב, האחריות שלכם עליו היא מוחלטת, ותמיד יש לנקוט משנה זהירות. חשוב מאוד להימנע מהסחות דעת שעלולות לגרום לתאונה. כך לדוגמה רצוי להימנע משיחות טלפון שאינן דחופות, וכמובן שאין לגעת בטלפון הסלולארי לצורך כתיבת הודעות או קריאתן. כמו כן, מומלץ להכין מבעוד מועד את כל מה שיידרש לכם במהלך הנסיעה לצורך טיפול בתינוק. תמיד כדאי שיהיה בהישג ידכם מוצץ או בקבוק, כדי שלא תצטרכו לחטט בעומק התיק, כך שעתכם תוסח מהנהיגה.

סעו בזהירות – התינוק בפנים.

תינוק באוטו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד