כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
תפנית בסאגה המתמשכת

דרמה במשפט זדורוב: שערות על גופת תאיר ראדה שייכות ל-א.ח.

דרמה במשפט: מבדיקת DNA שבוצעה נמצאו 17 שערות מתאימות לנערה שנרצחה ושערה אחת שמתאימה לאדיר חבאני, שטען בעבר כי מי שידועה בשם א.ק. היא זו שרצחה את ראדה כשהיא לבושה בבגדיו | התיק נגדה נסגר עם הרשעתו של זדורוב, אך כעת הכול נפתח מחדש

דרמה במשפט זדורוב: שערות על גופת תאיר ראדה שייכות ל-א.ח.
זדורוב בבית המשפט צילום: דוד כהן, פלאש 90

בדיקת DNA שנערכה באחרונה במעבדה מיוחדת בארה"ב, לשערות שנמצאו על גופת הנערה תאיר ראדה, חשפה היום (שני) כי קיים הסתברות שאחת מהן שייכת לא.ח. (אדיר חבאני), שהאשים בעבר את אולה קרבצ'נקו (הידועה כ-א.ק.), ברצח הנערה כשהיא לבושה בבגדיו (ומשום כך נמצאו שערות שלו בזירה). הבדיקה העלתה כי 17 שערות נוספות שנמצאו שייכות לתאיר ראדה עצמה.

המכון הלאומי לרפואה משפטית התבקש לבדוק את דגימות שיער מזירת רצח כחלק ממשפטו החוזר של רומן זדורוב שהורשע ברצח ראדה. לבקשת ההגנה, הבדיקות נערכו בטכנולוגיה מתקדמת בריצוף מיטוכונדריאלי בשל הקשיים לבדיקה רגילה.

בשערה ללא שורש אי אפשר לבצע בדיקה של DNA גרעיני, אלא בדיקה של DNA מיטוכונדריאלי. בניגוד לוודאות הזיהוי שמושגת מה-DNA הגרעיני הרי שבבדיקת ה-DNA המיטוכונדריאלי קשה לקבוע את מידת ההתאמה לאדם מסוים וניתן לקבוע רק כי קיימת הסתברות סטטיסטית כלשהי.

בגלל הקושי למצוא התאמה תוצאות של בדיקת DNA מיטוכונדריאלי משמשות בהליכים פליליים בעיקר לצורך שלילת קשר ולא לצורך קביעת זהות.

חאבני מסר באמצעות עורך דינו ירון פורר: "אני שמח שסוף סוף האמת שלי יצאה לאור. מ-2012 טענתי ואמרתי כיצד אולה קרבצ'נקו לקחה את בגדיי ורצחה את תאיר ראדה".

בחודש נובמבר הודיע המכון לרפואה משפטית כי יבדוק 58 שערות שנמצאו בזירת הרצח של ראדה ומעולם לא נבדקו. לדברי גורם במערכת אכיפת החוק, השערות שאותרו לא נבדקו בעקבות הודאתו של רומן זדורוב ברצח. עם פתיחת המשפט החוזר, הושוו השערות ל-DNA של קרבצ'נקו שנחקרה בחשד למעורבות ברצח והתיק נגדה נסגר, ושל בן זוגה לשעבר חבאני.

באתר 'וואלה' פורסמה תגובתה של אילנה ראדה, אמה של תאיר, לפרסום, כשהיא אומרת: "אנחנו בכיוון הנכון. אחרי העדות שלו (חאבני) בדלתיים סגורות הבנתי הרבה דברים ואנחנו בכיוון הנכון ברוך השם. כמו שהבטחתי, את הרוצח חייבים להביא לכלא ואני אעשה את זה. אם יכולתי להרוג אותו הייתי עושה את זה".

תאיר ראדה: הרצח שהסעיר את המדינה

גופתה של תאיר ראדה, ילדה בת 13 וחצי, נמצאה בתא בבית ספר בעיר בו למדה בשנת 2006, ובגופה סימני אלימות רבים. לאחר הרצח עצרה המשטרה את רומן זדורוב, פועל בניין שעבד בבית הספר. זדורוב הודה בביצוע הרצח בפני חוקריו ושחזר את המעשה לפני מצלמות המשטרה, אך זמן קצר לאחר מכן חזר בו.

ב-14 בספטמבר 2010 הורשע זדורוב בבית המשפט המחוזי בנצרת ברצח ונדון למאסר עולם. זדורוב ערער על הרשעתו, ובית המשפט העליון החזיר את התיק לבית המשפט המחוזי לדיון בשתי חוות דעת חדשות של עדים מומחים מטעם הסנגוריה. בית המשפט המחוזי, שדן בחוות הדעת ביום 24 בפברואר 2014, ביקר אותן ופסק כי זדורוב אשם ברצח.‏

לפני כשנה הודיעה הפרקליטות לבית המשפט כי פרקליט המדינה, עמית איסמן, החליט לנהל בשנית את משפטו של רומן זדורוב, לאחר שבית המשפט העליון הכריע כי הוא זכאי למשפט חוזר. עורכי דינו טענו לבג"ץ כי אותרו ראיות חדשות שלא הוצגו בעבר, וזדורוב שוחרר לביתו. 

תאיר ראדה רומן זדורוב משפט חוזר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד