י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
צמצום פערים

משרד התחבורה בהשקעה חסרת תקדים במועצה הערבית

במסגרת ההצעה, משרד התחבורה יקדם הסטה של כביש החוף (כביש 2), הסדרה של צירים ראשיים, סלילת כבישים בשכונות קיימות וכבישים למוסדות ציבור, שבילי אופניים והליכה ועוד

משרד התחבורה בהשקעה חסרת תקדים במועצה הערבית
פלאש90

לראשונה, משרד התחבורה בהשקעה חסרת תקדים בפיתוח תשתיות תחבורה בג'סר א-זרקא ובהקמת כביש עוקף ג'סר שיאפשר את התפתחות היישוב. זאת, במסגרת הצעת מחליטים שהוגשה היום (שני) על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, ביחד עם משרדי ממשלה נוספים, לוועדת שרים לענייני החברה הערבית. 

במסגרת ההצעה, משרד התחבורה יקדם הסטה של כביש החוף (כביש 2), כך שניתן יהיה להסדיר כביש גישה ליישוב ג'סר א-זרקא, לצד הסדרת מחלף זכרון יעקב. 

כמו כן, הסטת הכביש תאפשר את התפתחות היישוב, המוגדר כיום כאחד היישובים המוחלשים בישראל, וסובל מצפיפות רבה ומחסור באזורי תעסוקה והכנסות למועצה המקומית. 

בנוסף, המשרד יקדם תכנון וביצוע תשתיות התחבורה בתוך היישוב ג'סר א-זרקא, במסגרת התכנית האסטרטגית התחבורתית לחברה הערבית (החלטה 550).

במסגרת התכנית, משרד התחבורה ישקיע בצמצום פערים בתשתיות התחבורה בג'סר א-זרקא, שסבל עד כה מתשתית תחבורתית לקויה ומוזנחת ולראשונה יסלול שבילי אופניים והליכה ברחבי היישוב, בעלות של 10 מיליון שקלים. 

המשרד יפעל, באמצעות חברת נתיבי איילון, לקידום רשת דרכים נאותה ובטוחה בתוך היישוב, הכוללת הסדרה של צירים ראשיים, סלילת כבישים בשכונות קיימות וכבישים למוסדות ציבור, ופיתוח תשתיות תומכות המאפשרות שירות תחבורה ציבורית ביישוב, ובכלל זה הנגשת תחנות אוטובוס לנוסעים עם מוגבלות והקמת מסוף לאוטובוסים. 

בהתאמה, משרד התחבורה ימשיך להשקיע בתוספות שירות של תחבורה ציבורית ביישוב, אליו וממנו, הארכת מסלולי הקווים, הגברת תדירויות ותוספות שירות תחבורה ציבורית והסעות מהיישוב אל מרכזי התעסוקה המרכזיים באזור. זאת, במטרה להגדיל את אפשרויות התעסוקה של תושבי ג'סר א-זרקא והגדלת פריון העבודה ברשות. 

משרד התחבורה, באמצעות חברת נתיבי איילון, מקדם בימים אלה את התכנון התחבורתי של ארבעה פרויקטים עירוניים שתועדפו לביצוע מיידי. פרויקטים אלה יצאו לביצוע כבר בשנה הבאה ויסתיימו בתוך ארבע שנים.

 

משרד התחבורה ערבים מועצה מקומית תחבורה עבודות פיתוח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד