י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הרב ברלנד ממרוקו: "לא יצא מהחקירה כלום"

הרב אליעזר ברלנד, שנמלט למרוקו, עודכן על חקירת בנו וחברי קהילת 'שובו בנים', והכריז: "זו רדיפה של המשטרה" • "לא יצא מהחקירה דבר" • רעייתו זומנה לחקירה

הרב ברלנד. צילום ארכיון
הרב ברלנד. צילום ארכיון

רבים תהו כיצד הגיב הרב אליעזר ברלנד, ראש מוסדות ׳שובו בנים׳, על החקירה והמעצר שביצעה אתמול (ב) היחידה המרכזית במשטרת ירושלים נגד בנו נחמן ברלנד, נכדו נתן ברלנד, וחמישה בני אדם נוספים, חלקם מבני קהילתו?

ל׳בחדרי חרדים׳ נודע כי הרב ברלנד, המצוי בעצמו בהימלטות משלטונות החוק הישראליים ושוהה במרוקו, עודכן בשעות הבוקר על המתרחש, ועקב באמצעות מקורביו בישראל אחר ההתפתחויות בבית המשפט - עד לשעות הערב המוקדמות. בשעה שהתקיים הדיון שעסק בהארכת מעצר של בנו נחמן ונכדו נתן הוא התפלל להצלחתם ולשחרורם המהיר.

בנוסף, באחת משיחות הטלפון שקיים הרב ממרוקו לישראל הוא התבטא בקשר לכך: ״הכל שטויות. זה יעבור מהר. זו רדיפה של המשטרה ולא ייצא מהחקירה דבר".

בתוך כך, הרבנית תהילה ברלנד זומנה לחקירה כעדה בפרשה המייחסת לחשודים עבירות של הלבנת הון במאות אלפי שקלים, ומרמה הקשורה לנכסים וכספים של המוסדות. בשלב זה, הרבנית לא התייצבה למסור את גרסתה, אך ההערכה היא כי היא תיאלץ ביומיים הקרובים להשיב על השאלות שיפנו אליה במשטרה.

אחד מהעצורים, ערן הוכברג, שהיה נחשב למקורבו של הרב ברלנד ואף תרם והלווה מיליוני שקלים עבור מוסדות הקהילה, אך לפני תקופה ארוכה התנתק מהקהילה, הגיש אתמול ערעור על ההחלטה להאריך את מעצרו עד יום שישי. הערעור הוגש לבית המשפט המחוזי, אך נדחה.
הרב אליעזר ברלנד הוכברג תהילה חשודים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד