כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

האם תציג 'דגל התורה' מועמד משלה בבית שמש?

בתנועת דגל התורה בבית שמש דורשים התחייבות מראש העיר משה אבוטבול לתפקידים בכירים, ולא - הם רומזים: "יתקבלו החלטות קשות" • ומה קורה עם 'שלומי אמונים'?

משה אבוטבול. צילום: קובי הר צבי
משה אבוטבול. צילום: קובי הר צבי



אם חשב יו"ר ש"ס אריה דרעי כי הצרות בצרורות מגיעות רק ובעיקר מכיוונה של העיר אלעד, מתברר שגם בבית שמש עוד לא נאמרה המילה האחרונה.

נכון לעכשיו משה אבוטבול, ראש העיר המכהן, הוא נציג ש"ס ומועמדה לראשות העיר, כאשר אלי כהן הוא מועמד הבית היהודי לתפקיד.

במטה הבחירות של משה אבוטבול טוענים, כי בעקבות השבר במחנה הדתי-לאומי בבית שמש, לאחר ההדחה המתוקשרת של עליזה בלוך, ישנן יותר ויותר קבוצות שמגלות עניין בתמיכה באבוטבול לקדנציה נוספת בראשות העיר, וכי הם נואשו מ'הפוליטיקה החדשה' ותככיה של הבית היהודי.

במטה כהן מצביעים על כך כי רק הוא בעל הסיכויים לנצח.

וכמו תמיד יש את הפוליטיקה הפנים-חרדית, שלא פעם משפיעה משמעותית על תוצאות הבחירות.

חליפה לגרינברג?

מאחורי הקלעים מתנהל זה ימים ארוכים מו"מ בין 'דגל התורה' לבין נציג שלומי אמונים (סגן ראש העיר שלא בשכר) דוד ויינר לגבי תפקיד הסגן. המעניין הוא כי המו"מ לא מתנהל בערוץ ישיר, אלא מול המתווך - ראש העיר.

טענת שלומי אמונים: בפעם הקודמת קיבלתם את שני התפקידים בשכר (סגן לשמוליק גרינברג, תכנון ובניה למשה מונטג) כשהנציג שלנו לא קיבל דבר, הפעם אנחנו דורשים את תפקיד הסגן בשכר.

לעומתם טוענת דגל כי מדובר בתפקיד אחד שפוצל לצרכים פנים מפלגתיים שלהם לשנים, כאשר בערים רבות מדובר בתפקיד מאוחד.

ולא רק זאת . "אחרי הכול, בבחירות הקודמות הייתה זו 'דגל התורה' שצעדה יד ביד עם אבוטבול, כאשר 'שלומי אמונים' הצטרפו לעגלה ברגע האחרון, חסידות גור הצטרפה אליו רק אחרי הבחירות", טוען גורם בכיר ב'דגל', ומדגיש כי "אנחנו שותפים אסטרטגיים, אנחנו לא מוכנים לקבל יחס של 'תסתדרו ביניכם'. זה לא עובד ככה".

אפרופו מלחמות סביב התפקיד אותו יקבל או לא יקבל ויינר, שמועה עקשנית מספרת כי ב'שלומי אמונים' מתכוונים להחליפו בשמוליק טירר מפתח-תקווה. לשמועה אין כל אישור רשמי, מה גם שאת הקביעה עושים נציגי הקהילות שמתאספים ומחליטים והיא בהחלט לא נקבעת 'מלמעלה'.

בעוד המו"מ הזה מתנהל, נראה כי בעוד הכול נראה סגור הרמטית לגבי תמיכה באבוטבול הרי שמאחורי הקלעים נשמעות זמירות שונות ומעניינות. ראשית, איש אינו מוכן להתחייב לכך בקולו, שנית – מעבר לכך שאין התחייבות, ב'דגל' מדגישים ומבהירים חד משמעית כי הם הבהירו לאבוטבול כי דרישתם הנחרצת היא ל"צילום מצב", ובאם זה לא מה שיקרה, הם מכוונים לקבל "החלטות קשות". כשניסיתי להקשות ולשאול האם בדעתם להריץ מועמד שלהם מול אבוטבול הם העדיפו לשמור על שתיקה, אך חזרו והדגישו כי ההחלטות שיקבלו תהיינה קשות.

האם הדברים הללו פירושם אופציה לתפירת חליפה עבור גרינברג?

ימים יגידו.
בית שמש דגל התורה ש''ס הבית היהודי שלומי אמונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד