כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

רובינשטיין לנתניהו: "מה קרה לך ראש הממשלה"

ראש עירית ביתר-עילית מאיר רובינשטיין, כותב לראש הממשלה במחאה על הוצאת עירו ממפת העדיפות הלאומית והאישור הקמצני לבנייה נוספת • "שתי החלטות אומללות"

מאיר רובינשטיין. צילום:ארכיון
מאיר רובינשטיין. צילום:ארכיון

הוצאתה של העיר ביתר עילית ממפת העדיפות הלאומית הביאה את ראש העיר, מאיר רובינשטיין, לשגר מכתב מיוחד לראש הממשלה, בנימין נתניהו.

רובינשטיין מספר כי היו שביקשו להשוות בין ההפשרות של מאות יח"ד לאחר שנשפך דם יהודי לבין ההפשרה של 36 יח"ד במקביל לשחרור מחבלים שדם יהודים על ידיהם. "דחיתי אותם בשאט נפש שכן ידועה לי עמדתך התקיפה אותה היטבת לבטא; 'יתנו יקבלו, לא יתנו לא יקבלו' ולכן תמה אני וכל תושבי העיר והמגזר החרדי. מה קרה לו לנתניהו. מה קרה לעמידתו הזקופה מבית ומחוץ. כיצד עמד הוא מנגד כאשר שתי החלטות, אומללות האחת מרעותה, מבוצעות בממשלתו.

"בימים האחרונים נתבשרנו, יחד עם כל בית ישראל, על הוצאת עירנו, ביתר עילית, מרשימת הערים בעלי עדיפות לאומית. והנה עוד אנו מנסים להבין את פשרה של החלטה אומללה זו נפלה עלינו החלטה קשה נוספת. הממשלה בראשותך 'זכרה' אכן גם את העיר ביתר ומשרד השיכון הודיע כי הוא ישווק 36 (!) יח"ד עבור העיר שהינה בעלת אוכלוסייה של כחמישים אלף נפש. יותר מעשירית מתושבי יו"ש.

"תחילה סברתי שמדובר במתיחה והמספרים אינם נכונים. אך עד מהרה הוברר לי כי אכן אמת הדבר וממשלת ישראל בראשותך 'הפשירה' מספר יח"ד אלה עבור ביתר עילית. עבור המגזר החרדי. בבחינת 'לעג לרש'".

"עלי להזכירך, ברשותך במלוא הכבוד; כשהכריזה ממשלתך הקודמת על ההקפאה או במילים המכובסות 'התלייה', 'השהיה' היינו בטוחים שהעניין זמני והנה לאחר עשרת החודשים שהוקצבו תבוא הרווחה והממשלה תחזור לשפיות. הבטיחו לנו בחגיגיות; "בתום תקופת ה'השהיה' תחזור הממשלה ליישם את מדיניותה יותר מאשר בעשרת החודשים האחרונים!".

"ההקפאה הייתה אבסורדית. מעוותת. מעוררת תימהון. אך כולנו סברנו שהנה הנה הזמן ירפא ואביב בניה יעלה על העיר. אגב, קיבלנו גם גילויי סימפטיה מעוררי הערצה על החלטתנו שלא לצאת כנגד החלטת הקבינט. למרות הכאב של התושבים, איש לא הפר את הסדר. הבנו, אם כי לא הסכמנו, שהאינטרסים מחייבים אותנו להפגין מאמץ ואורך רוח.

"לאחר כמה חודשים הגיע האישור המיוחל ו'זרזיף' של 294 יח"ד הפציע תחת עטו של שר הביטחון ש'ניאות' להעניק לנתיניו את הזכות לבנות בעירם. כך נהג גם אולמרט ש'ברוב טובו' התקשר למרן הגר"ע יוסף שליט"א במהלך סיור סיעת ש"ס בעיר ביתר והודיע לו על הפשרה של מנה דומה של יח"ד".

"גם אז מדובר היה בקמצוץ של פתרון לבעיה האקוטית הזועקת עד לב השמים של מצוקת הדיור למגזר חרדי. לכולנו ידועה מצוקה קשה זו. זוגות צעירים רבים בכל חלקי הארץ מתגוררים כיום במחסנים; מקלטים; חניונים מקורים; עליות גג ובכל מקום אפשרי. במרבית הערים אין חפצים בנו ובערים אחרות 'נתקעו' הפרויקטים בשל סיבות שונות ומשונות".

"בעיר ביתר עילית יש פוטנציאל של אלפי יחידות דיור לא מנוצל אך ורק מטעמים פוליטיים. כל האישורים הסטטוריים קיימים. כל התשתיות מוכנות. מערכות החשמל, הביוב. המים והתקשורת. שיווק אלפי יח"ד אלה זמין מיידית. התושבים יכולים לזכות מידית בתשתיות העירוניות. החינוך התחבורה וכו'.

"כל ממשלות ישראל ובהם גם מהשמאל לא העזו להקפיא את הבניה בעיר ביתר. עיר שהיא בקונצנזוס לאומי".

"ביתר עילית היא הפתרון היחידי הזמין והזול ביותר המוכן כעת לשיווק מייידי של אלפי יח"ד(!) למגזר החרדי". ואת מכתבו מסיים ראש העיר בבקשה נרגשת בשם התושבים; "אנא ממך, אל תפקיר את תושבי העיר".
ביתר עילית מאיר רובינשטיין מפת עדיפות לאומית בנימין נתניהו יצחק שמיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד