י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
סיכום שבועי

עד כה אובחנו 101 גברים כחולים באבעבועות הקוף

משרד הבריאות מעדכן כי עד כה אובחנו 101 גברים כחולים באבעבועות הקוף. משרד הבריאות קורא למי שפיתח חום ופריחה שלפוחיתית או היה במגע הדוק עם אדם שיש חשש שהוא חולה באבעבועות קוף לפנות לרופאה המטפלת

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: unsplash

משרד הבריאות מעדכן כי עד כה אובחנו 101 גברים כחולים באבעבועות הקוף. אבעבועות הקוף הינה מחלה ויראלית שמתבטאת לרוב בחום, פריחה שלפוחיתית והגדלה של בלוטות לימפה. משרד הבריאות עוקב אחר המידע בעולם ונמצא בקשר עם רשויות הבריאות במדינות השונות.

משרד הבריאות קורא למי שפיתח חום ופריחה שלפוחיתית או היה במגע הדוק עם אדם שיש חשש שהוא חולה באבעבועות קוף לפנות לרופאה המטפלת.

לפני כשבוע נחתם הסכם עם החברה המייצרת את החיסונים מהדור החדש לאבעבועות הקוף על רכש 2,000 חיסונים שיגיעו באופן מיידי, וביום שישי הורחב ההסכם לסה"כ 10,000 חיסונים שיגיעו במהלך השבועות הקרובים. משרד הבריאות קבע את התוויות החיסונים לאוכלוסיה בסיכון עבור השלב הראשון של החיסונים.

בהתאם להתוויות האמורות, קופות החולים יזמנו בקרוב את המתחסנים, שיקבלו אישור עי גורם מרכזי בכל קופה, לקבלת החיסונים אשר יועברו לקופות החולים.

משרד הבריאות מנטר באופן שוטף דיווחים לגבי מטופלים עם חשד לאבעבועות הקוף בישראל. בישראל עד לתאריך 17.07.2022 אובחנו 96 מטופלים עם אבעבועות הקוף. ברחבי העולם אובחנו יותר מ-6,000 מקרים של חולים באבעבועות הקוף במספר רב של מדינות. בשלב הזה.

מחלת אבעבועות הקוף היא מחלה ויראלית נדירה, שעד ההתפרצות הנוכחית, הופיעה בעיקר במרכז ובמערב אפריקה. הוירוס הגורם למחלה נקרא Monkeypox והינו חלק ממשפחת הוירוסים Poxviridae וקרוב של וירוס האבעבועות השחורות.

הוירוס בודד לראשונה מאדם 1970 בקונגו, ומאז היו מספר התפרצויות קטנות בקרב בני אדם בעיקר במרכז ובמערב אפריקה. במהלך השנים, זוהו מקרים של אבעבועות הקוף גם מחוץ לאפריקה, במיוחד בקרב נוסעים שחזרו ממדינות אפריקה או שהיו במגע עם בעלי חיים נגועים במחלה. בעלי חיים שיכולים לשמש כמאגר למחלה, בין היתר, הינם מכרסמים ופרימאטים.

אבעבועות הקופים אבעבועות הקוף משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד