כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
בפעם הרביעית

המחוזי החמיר גזר דינו של המתפרע ונזף בשופטת

בית המשפט המחוזי בחיפה החמיר את עונשו של זכרייה מאדי שהורשע בביצוע עבירות ביטחון חמורות בזמן מבצע "שומר החומות" בחודש מאי אשתקד, ומתח ביקורת חריפה, פעם נוספת, על שופטת בית משפט השלום בחיפה, שגזרה עליו מאסר קצר בן 14 חודשים בלבד. עונשו של מאדי כמעט והוכפל ל-24 חודשי מאסר בפועל

פצועים בפרעות בעכו
פצועים בפרעות בעכו צילום: הבמה הפתוחה בעכו

בית המשפט המחוזי בחיפה החמיר את עונשו של זכרייה מאדי, בן ה-19, שהורשע בביצוע עבירות ביטחון חמורות בזמן מבצע "שומר החומות" בחודש מאי אשתקד, ומתח ביקורת חריפה, פעם נוספת, על שופטת בית משפט השלום בחיפה, טל תדמור-זמיר, שגזרה עליו מאסר קצר בן 14 חודשים בלבד. עונשו של מאדי כמעט והוכפל ל-24 חודשי מאסר בפועל. כך מדווח יאיר קראוס ב'מקור ראשון'.

מאדי הודה והורשע כי יידה אבנים לעבר שוטרים בפוגרומים ברכוש היהודי בעיר העתיקה בעכו, וכן כי שעתיים לאחר מכן השתתף בביזה ובהרס בחנות תבלינים שבבעלות יהודי. הרכב השופטים, קבע כי "העונש שנגזר על מאדי חורג לקולה באופן ממשי מרמת הענישה הראויה". הם נזפו בתדמור-זמיר, בפעם הרביעית לכל הפחות, שידועה בגישתה המקלה ובעונשים הנמוכים שמעמידה נגד משתתפי הפרעות בימי "שומר החומות" וקבעו כי "בית משפט צריך לתת ביטוי בענישה לאירועים חמורים שנעשים ממניע לאומני גזעני".

בפרקליטות מחוז חיפה טענו כי יש לגזור עונשים על מאדי בהתייחסות נפרדת לשני האירועים האלימים והגזעניים בהם לקח חלק, האחד – פגיעה בסדר הציבורי ובביטחונם של אנשי החוק, והשני – פגיעה באינטרס שבשמירה על יחסים טובים בעיר מעורבת. על האישום הראשון – חלקו של מאדי ביידוי אבנים על שוטרים והתפרעות – דרשו בפרקליטות להטיל עליו לפחות שנה ועד שנתיים מאסר. על האישום השני – הרס חנות התבלינים – ביקשו מאסר נוסף של לפחות שנתיים ועד ארבע שנות מאסר.

יאיר קראוס מדווח, כי בהחלטת המחוזי היום ציין השופט אליקים כי מכיוון שערכאת ערעור לא משנה באופן מהותי את העונש וממצה את הדין, הוא מציע רק להכפיל את ימי המאסר. על הכרעתו חתמו פה אחד גם השופטים נאות-פרי ובש. 

עכו פרעות שומר החומות מקור ראשון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד