י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מהפך בצמרת

תל אביב מתדרדרת: רשימת הערים הטובות בעולם

אדינבורו שבסקוטלנד נבחרה על ידי מגזין טיים אאוט העולמי לעיר הטובה בעולם בזכות חידוש התנאים | תל-אביב, שברשימה הקודמת קיבלה את המקום השמיני הגיעה הפעם רק למקום ה-31  | שיקגו, מדיין, גלזגו, אמסטרדם, פראג ומרקש דורגו בצמרת הערים

תל אביב מתדרדרת: רשימת הערים הטובות בעולם
אדינבורו, סקוטלנד צילום: Isaac Harari/FLASH90

מדד הערים הטובות בעולם לשנת 2022 של מגזין טיים אאוט פורסם בשבוע שעבר ובמקום הראשון זכתה העיר אדינבורו בסקוטלנד, המדד מפורסם ע"י מגזין 'טיים אאוט', המדרג 53 ערים ברחבי העולם על פי קטגוריות שונות ובהתבסס על סקר בקרב כ-20 אלף אנשים מרחבי העולם. השנה לאחר שנתיים של הגבלות קורונה ניתן דגש מיוחד למקומות בילוי ואטרקציות שמציעות הערים, זאת בנוסף לגורמים כמו קהילתיות ועמידות. במגזין הדגישו כי המטרה הייתה להדגיש "את כל הדברים שהופכים ערים למהנות ולמקומות מלהיבים לבקר בהן".

אדינבורו הסקוטית נבחרה בין השאר הודות לאדריכלות ולנופים שהופכים אותה לפי טיים אאוט לאחת הערים היפות ביותר שאפשר לטייל בהן ברגל, זאת בנוסף לפסטיבלים השונים המתקיימים בה בקיץ וסצנת המסעדות הפורחת בעיר.

במקום השני נמצא המרכז של שיקגו במערב התיכון האמריקאי, שלישית ברשימה היא מדיין בקולומביה, גלזגו שבסקוטלנד במקום הרביעי וסוגרת את החמישייה, אמסטרדם בירת הולנד. פראג, מרקש, ברלין, מונטריאול וקופנהגן מדורגות במקום ה-6 עד ה-10, בהתאמה.

תל אביב, שדורגה בשנה שעברה במקום השמיני במדד, ירדה השנה למקום ה-31 אבל היא לא לבד ומרבית הערים שדורגו בשנה שעברה בעשירייה הראשונה נפלו ממנה, ביניהן סן פרנסיסקו שקטפה בשנה שעברה את התואר, זאת בשל השינוי בהתמקדות הסקר. בשנה שעברה חיפשו ערים שהתמודדו בצורה הטובה ביותר עם הקורונה והשנה התרכזו בערים שהצליחו להתגבר ולחזור לחיים.

דירוג הערים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד