ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הרשת גועשת

פיגוע מדיני: הכתב נכנס לעיר הקדושה למוסלמים וחטף אש

בחדשות 13 שידרו הערב את נסיעתו של גיל תמרי לעיר מכה בסעודיה שהכניסה אליה אסורה למי שאינו מוסלמי, ברשת התגאו ב'מבצע הנועז' של הכתב אלא שברשתות החברתיות כינו אותו 'הישראלי המכוער' שפוגע ביחסי החוץ של ישראל בשביל רייטינג

פיגוע מדיני: הכתב נכנס לעיר הקדושה למוסלמים וחטף אש
גיל תמרי במכה צילום: מתוך שידורי ערוץ 13

בשבוע שעבר חגגו מיליוני עולי רגל מוסלמים את החג' הקדוש במכה, העיר מכה היא העיר הקדושה ביותר לאיסלאם, והיא אסורה לכניסה בפני כל מי שאינו מוסלמי. שלטי הדרך מכריזים באדום כי מי שאינו מוסלמי חייב לרדת מן הכביש ולנסוע דרך עוקפת מכה, כל זה לא הפריע לכתב חדשות 13 גיל תמרי למצוא מדריך שיסכים להכניס אותו בהסתר אל העיר הקדושה תוך שהוא משיג משם את הצילומים של "העיתונאי הישראלי הראשון בעיר מכה".

הביקור של תמרי מגיע בתקופה רגישה למדי ביחסי המדינות ורגע אחרי שהסעודים אישרו בעת ביקור נשיא ארה"ב את מעברם של מטוסים ישראליים מעל שמי המדינה, צעד חשוב לקראת נורמליזציה. ברשת תקפו את חדשות 13 והכתב וטענו כי מדובר במעשה פזיז שיכול לפגוע במרקם העדין של היחסים בין המדינות.

הבלוגר מריאד, מוחמד סעוד שמצייץ בעברית תקף הערב את חדשות 13, "‏חברים יקרים שלי בישראל", כתב סעוד, "כתב שלכם נכנס לעיר מכה הקדושה לאיסלאם, וצילם בלי בושה, זה כמו שאני אכנס לבית הכנסת ואקרא בתורה, בושה וחרפה ערוץ 13, תתביישו ככה לפגוע בדת האיסלם, אתם חצופים ‎ערוץ 13".

גולשים נוספים תקפו את הערוץ: "אפילו הימין הקיצוני מתון לעומתכם, סתם ככה בשביל רייטינג מציתים את המזרח התיכון", כתב אחד הגולשים. "הישראלי המכוער", כתב אחד נוסף, בלי שום בושה בשביל עוד כמה כניסות הם פוגעים ביחסי החוץ"?

אחד מהם טען שתמרי אף עבר על החוק כשפגע ביחסי החוץ וצטט את דברי החוק: "פגיעה ביחסי חוץ (א) הקושר קשר לעשות מעשה נגד מדינה ידידותית או נציגיה או נגד ארגון או מוסד של מדינות או נציגיהם, ובמעשה היה כדי לפגוע באינטרסים שיש לישראל בקיום יחסים בינה לבין מדינה, ארגון או מוסד כאמור, דינו – מאסר שבע שנים".

סעודיה חדשות 13 גיל תמרי מכה מוסלמים מוחמד סעוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד